Ryan Eustice z Toyota Research Institute został wybrany do Rady Motoryzacji Przyszłości stanu Michigan. Eustice będzie odgrywał kluczową rolę w kształtowaniu regulacji stanowych dotyczących badań nad autonomicznymi samochodami. Michigan jest jednym z pierwszych stanów USA, w których samoprowadzące się pojazdy zostały dopuszczone do ruchu na drogach publicznych. Północny stan, znany z koncentracji przemysłu motoryzacyjnego, w szczególności w jego największym mieście Detroit, ma ambicję stać się międzynarodowym centrum rozwoju technologii autonomicznych pojazdów.

Kiedy w ubiegłym roku gubernator Michigan, Rick Snyder, ustanowił nowe regulacje, które umożliwiły testowanie autonomicznych samochodów na drogach stanowych, powołał również Radę Motoryzacji Przyszłości (The Michigan Council on Future Mobility). Ryan Eustice, wiceprezes Toyota Research Institute (TRI) do spraw autonomicznego prowadzenia, został zaproszony przez gubernatora Snydera do udziału w tym przedsięwzięciu. Jego zadaniem będzie współtworzenie polityki władz stanowych w kwestii rozwoju technologii autonomicznych samochodów.

Rząd Michigan zamierza zająć pozycję światowego lidera nowoczesnych technologii motoryzacyjnych, w szczególności samoprowadzących się pojazdów i przyszłych rozwiązań w dziedzinie łączności między samochodami, takich jak technologia chmury. Ryan Eustice jest jednym z 11 ekspertów w 21-osobowej radzie, którą współtworzą także członkowie władz stanowych. Gubernator Snyder dostrzega jego potencjał jako osoby z doświadczeniem akademickim i biznesowym. Eustice będzie pełnił swoją funkcję pro bono.

„To dla mnie zaszczyt, że zostałem wybrany przez gubernatora Snydera spośród tak wielu kompetentnych kandydatów – powiedział Ryan Eustice. – Jako mieszkaniec Michigan z radością wesprę swój rodzinny stan w badaniach nad autonomicznymi samochodami, które zwiększą bezpieczeństwo na drogach”.

Ryan Eustice odpowiada za badania nad autonomicznym prowadzeniem w ośrodku Toyota Research Institute w Ann Arbor w Michigan. Prace prowadzone są w centrum testowym Mcity Uniwersytetu Michigan oraz na publicznych drogach, zgodnie z prawem stanowym. Jednocześnie wiceprezes TRI jest profesorem na Uniwersytecie Michigan, gdzie od 2006 roku zajmuje się m.in. robotyką mobilną. Doktorat obronił na Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Toyota Reserach Institute to firma badawcza należąca do Toyota Motor North America. Spółka została założona w 2016 roku, aby wzmocnić Toyotę w dziedzinie badań i rozwoju. Obecnie przed zespołem TRI stoją 4 najważniejsze zadania: 1. poprawić bezpieczeństwo samochodów, 2. zwiększyć dostęp do samochodów dla osób, które nie mogą samodzielnie prowadzić – młodzieży, osób starszych i niepełnosprawnych, 3. opracować roboty, które przyczynią się do większej mobilności w domu ludzi niesprawnych ruchowo, 4. przyspieszyć wdrożenia osiągnięć naukowych w dziedzinie sztucznej inteligencji i uczenia się maszyn. TRI zamierza docelowo zatrudnić 250 osób w 3 ośrodkach badawczych – w Stanford Research Park Palo Alto w Dolinie Krzemowej (TRI-PAL), w Cambridge w stanie Massachusetts (TRI-CAM) oraz w Ann Arbor w Michigan, w pobliżu kampusu University of Michigan (TRI-ANN).