Hybrydowe
Toyota Romanowski dostarczyła 17 hybrydowych Aurisów oraz jednego Lexusa firmom Defro i Lobo. W ten sposób w Radomiu i w Kielcach powstały pierwsze floty hybrydowe. Małe i średnie firmy w Polsce coraz częściej przekonują się do hybrydowych aut służbowych.
Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do tego, że coraz więcej dużych przedsiębiorstw zamawia floty aut hybrydowych. Na ulicach spotkamy hybrydowe Aurisy oklejone logo Orange, Providenta, Panasonica, ERGO Hestii czy PZU. Szybko dołączają do nich hybrydowe taksówki, a także samochody należące do małych i średnich firm z polskim kapitałem.
Firma Defro, największy w Polsce producent kotłów CO, wymieniła właśnie użytkowane dotychczas Aurisy z silnikiem Diesla na 8 nowych Aurisów Hybrid. Jest to pierwsza w Kielcach flota samochodów hybrydowych i pierwszy klient salonu Toyota Romanowski, który w całości zrezygnował z silników Diesla na rzecz hybryd. Właściciele przedsiębiorstwa, Justyna i Robert Dziubeła, zdecydowali się na auta w wersji kombi (Touring Sports) z wyposażeniem Comfort Style. Auta będą obsługiwane w salonie Toyota Romanowski Kielce.
W tym samym czasie firma Lobo, zajmująca się urządzaniem wnętrz sklepów oraz recyclingiem surowców wtórnych, odebrała 9 hybrydowych Aurisów oraz Lexusa IS300h. Samochody będą obsługiwane w ramach wynajmu długoterminowego przez spółkę Individual Fleet Care, która powstała przy Toyota Romanowski.
Iwona i Grzegorz Paszkiewicz, właściciele Lobo, podkreślają atuty hybryd Toyoty, które zaważyły na ich decyzji. Dla firmy zaangażowanej biznesowo w ochronę środowiska bardzo ważna jest ekologiczność hybryd. Zużycie paliwa poniżej 4 l/100 km przekłada się na emisję spalin 79 g/km.
Niskie zużycie paliwa i niezawodność hybrydowych Toyot niosą ze sobą oczywiście mniejsze koszty, ale to nie koniec oszczędności. Władze Radomia przyznały kierowcom aut hybrydowych prawo do abonamentu na parkowanie w centrum za jedyne 15 zł rocznie.
Właściciele firm sektora MiŚP coraz częściej przekonują się do tego, że o koszcie samochodu w firmie nie decyduje tylko cena początkowa, ale wszystkie wydatki w czasie całego okresu użytkowania – od ceny zakupu przez paliwo i serwis po kwotę uzyskaną ze sprzedaży. Do tego dochodzi wysoka niezawodność, wygoda prowadzenia dzięki automatycznej skrzyni biegów w standardzie i wzmocnienie wizerunku firmy jako nastawionej na ekologię – w naszych pełnych smogu miastach nie jest to bez znaczenia.
Źródło: Toyota Romanowski