Hybrydowe
W ciągu 19 lat od premiery pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego, modelu Prius, Toyota sprzedała już ponad 9 milionów hybryd. Ostatni milion sprzedaży firma osiągnęła w ciągu zaledwie 9 miesięcy.
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Japońska marka jako pierwsza wprowadziła ten innowacyjny napęd na rynek, a obecnie dysponuje największą liczbą modeli hybrydowych. 30 kwietnia 2016 roku łączna sprzedaż hybryd Toyoty na świecie wyniosła 9,014 mln1 egzemplarzy.
Ostatni milion hybryd Toyoty został sprzedany w ciągu 9 miesięcy – to o miesiąc szybciej niż firma potrzebowała na dostarczenie klientom ósmego miliona. Do wzrostu sprzedaży hybryd w ostatnim roku przyczyniły się ważne premiery. Na globalnym rynku zadebiutowała czwarta generacja Priusa oraz RAV4 w wersji hybrydowej. W Chinach pojawiły się spalinowo-elektryczne wersje Corolli i Levina, zaś w Japonii, gdzie hybrydy stanowią już połowę sprzedaży Toyoty, podwójny napęd otrzymał minivan Sienta. Obecnie w ofercie marki znajdują się 34 modele hybrydowe dostępne w 90 krajach, w tym jedna hybryda plug-in.
Do tej pory samochody hybrydowe Toyoty zmniejszyły emisję CO2 do atmosfery2 o 67 milionów ton3 względem samochodów wyłącznie spalinowych o podobnej wielkości i osiągach. Według szacunków japońskiego koncernu, hybrydy spod znaku Toyoty pozwoliły zaoszczędzić 25 miliardów litrów paliwa.
1 Łącznie z hybrydami plug-in, dane Toyoty
2 Nie uwzględniając modeli Coaster Hybrid EV i Quick Delivery 200
3 Liczba zarejestrowanych samochodów x pokonany dystans x rzeczywiste zużycie paliwa w każdym kraju x współczynnik konwersji CO2.