Hybrydowe
Zespół Toyota Gazoo Racing ukończył 24-godzinny wyścig Nürburgring 2016 z kolejnymi sukcesami na koncie. Lexus RC F zajął pierwsze miejsce w klasie SP-PRO i 24. miejsce w klasyfikacji generalnej, a Toyota C-HR Racing zdobyła 3. miejsce w klasie SP2T i 84. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Debiutujący na słynnym torze Nürburgring C-HR Racing w wyścigowej specyfikacji został zbudowany na produkcyjnym modelu nowego crossovera, który trafi do sprzedaży pod koniec roku. Za jego kierownicą zmieniali się Masahiko Kageyama, Kumi Sato, Tomoyuki Katayama i Herwig Daenens.
Zwycięstwo w swojej klasie Lexusowi RC F zapewnili Takeshi Tsuchiya, Tatsuya Kataoka, Kazuya Oshima i Takuto Iguchi. Wyczynowa wersja F sportowego coupe Lexusa z 5-litrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM i z napędem na tylną oś została przygotowana do startu we współpracy z TOM’S Racing.
W tym roku Toyota wystartowała w długodystansowym wyścigu Nürburgring po raz dziesiąty. Firma traktuje tę prestiżową imprezę jako poligon do wypracowywania optymalnych rozwiązań, które później trafiają do modeli seryjnych. Skorzystały na tym do tej pory Lexus LFA i Toyota GT86. W tym roku Toyota poświęciła najwięcej uwagi nowemu crossoverowi C-HR, który pomimo podwyższonego zawieszenia wyróżnia się dynamiką, stabilnością i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Jego twórcy inspirowali się pod tym względem rozwiązaniami ze sportowego coupe Toyota GT86. Udział C-HR w wyścigu dystansowym pozwolił zebrać doświadczenia, na podstawie których model będzie dalej rozwijany w kierunku dynamiki, osiągów i przyjemności z jazdy.
Źródło:
http://newsroom.toyota.co.jp