Hybrydowe
08-06-2016
Toyota Prius 2016 jest najbardziej wydajnym samochodem w historii testów wiodącej amerykańskiej organizacji konsumenckiej Consumer Reports.
Prius najwydajniejszym samochodem na rynku
Według wyników niezależnych testów zużycia paliwa, przeprowadzonych przez amerykańską organizację konsumencką Consumer Reports, Toyota Prius 2016 pokonuje na jednym galonie paliwa średnio 52 mile. Jest to najlepszy wynik w historii testów tej organizacji. Poprzednia generacja uzyskała zasięg 44 mil na jednym galonie paliwa. W mieście nowy Prius pokonywał na tej jednostce średnio 43 mile, o 11 więcej niż 3. generacja. Na autostradzie przy prędkości 105 km/h auto uzyskało wynik 59 mil na galon.
Już poprzednia generacja Toyoty Prius była jednym z najoszczędniejszych samochodów na amerykańskim rynku, ustępując tylko kompaktowemu Priusowi C. Model 2016 uzyskał znacząco lepszy wynik dzięki nowej generacji napędu hybrydowego oraz wielu udoskonaleniom w niemal wszystkich elementach konstrukcji. Nadwozie Priusa IV jest bardziej aerodynamiczne, silnik spalinowy osiągnął sprawność cieplną na poziomie 40%, co jest najlepszym wynikiem dla silników benzynowych na świecie, bardziej wydajne są także silniki elektryczne, przekładnia, baterie i układ odzyskiwania energii z hamowania. Oprogramowanie układu hybrydowego zostało zmodyfikowane tak, by samochód częściej wykorzystywał silnik elektryczny.
Restrykcyjne testy Consumer Reports
Consumer Reports co roku wykonuje testy około 70 samochodów. Pracownicy pokonują nimi wiele tysięcy mil i oceniają je z punktu widzenia potrzeb konsumenta. Zespół ekspertów mierzy zużycie paliwa za pomocą własnych urządzeń pomiarowych. Każdy testowany samochód pokonuje tę samą trasę z tymi samymi prędkościami.
Cykl składa się z 50 testów, które odbywają się na publicznych drogach w okolicy ośrodka badawczego w stanie Connecticut. Do badań wykorzystywana jest najnowocześniejsza na rynku aparatura pomiarowa, co obiektywizuje wyniki.
Consumer Reports działa od 1936 roku. Organizacja jest znana z bardzo restrykcyjnej i transparentnej polityki niezależności, m.in. nie przyjmuje reklam, a wszystkie testowane produkty kupuje na rynku.
Źródło:
http://www.autoblog.com