Hybrydowe
10-06-2016
Nowa reklama Lexusa IS przygotowana przez oddział w Hong Kongu rozpoczyna się zaskakująco – drgający, nieco rozmazany obraz jak z kasety VHS, na którym pojawia się IS pierwszej generacji. Za chwilę jednak obraz staje się ostry i wyprzedza go nowiutki IS 200t F Sport.
Pierwsza generacja kompaktowego sedana z dwulitrowym, 155-konnym silnikiem, która trafiła na rynek w 1998 roku, spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem. Lexus IS został wybrany w Japonii samochodem roku, a inni producenci kopiowali rozwiązania stylistyczne modelu zaprojektowanego przez Nobuaki Katayamę, takie jak przejrzyste klosze tylnych lamp zespolonych. Lexusy IS pierwszej generacji wciąż są obecne na drogach i choć model został stworzony niemal dwie dekady temu, wciąż wyglądają atrakcyjnie i oczywiście świetnie jeżdżą.
Sprzedawana obecnie trzecia generacja Lexusa IS, utrzymana jest we współczesnej stylistyce marki z charakterystycznym grillem w kształcie klepsydry, dzięki śmiałym liniom nadwozia zaprojektowanego przez Masanari Sakae i Yuki Isogai wygląda dużo bardziej dynamicznie. Odpowiada to osiągom auta, dostępnego w wersji IS 200t z 245-konnym, turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem benzynowym lub IS 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 223 KM, zapewniającą wyjątkowo małe zużycie paliwa – 4,2 l na 100 km. Wersja F Sport wyposażona jest w adaptacyjne zawieszenie o zmiennej charakterystyce.
Nowy Lexus IS, który w tym roku przeszedł facelifting, jest rzecz jasna o wiele bardziej zaawansowany technicznie od pierwowzoru, nie tylko pod względem napędu, ale i rozwiązań takich jak nawigacja satelitarna czy system bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+. Trzeba jednak przyznać, że oba auta mają wyjątkową klasę.