Hybrydowe
Pierwszy egzemplarz Toyoty C-HR jest już w Polsce. Samochód trafił do dilera Toyota Bednarscy w Toruniu. Najnowszego crossovera z Japonii mogła zobaczyć na przedpremierowym pokazie publiczność odbywającego się w tym mieście festiwalu światła.
Prezentacja samochodu odbyła się w miniony weekend na scenie przed Teatrem im. Wilama Horzycy w Toruniu w ramach festiwalu Bella Skyway. Towarzyszył jej największy w Polsce pokaz światła, z którego słynie Gród Kopernika. Stąd właśnie pomysł, by w tym wyjątkowym mieście i na jedynej takiej imprezie w Polsce swą premierę miała rewolucyjna Toyota C-HR.
Oprócz prezentacji auta podczas festiwalu światła odbył się także przedpremierowy pokaz wnętrza nowej Toyoty C-HR w salonie Toyota Bednarscy.
Symbol C-HR to skrót od słów „Compact Hybrid Revolution”, co oznacza połączenie własności jezdnych samochodu kompaktowego z jedynym w tej klasie napędem hybrydowym oraz zupełnie nową stylistyką, jakiej w Toyocie jeszcze nie było. To udane połączenie znakomitych własności jezdnych kompaktowego samochodu z uniwersalną funkcjonalnością SUV-a i unikalnym stylem, który wyróżnia się na drodze. Propozycja dla tych, którym brakowało auta pozycjonowanego między Aurisem Touring Sports i modelem RAV4.
Globalna architektura
Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach. Stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design Research. Najnowsze dzieło Toyoty jest pierwszym w historii tej marki samochodem, w którym tak wiele swobody działania pozostawiono stylistom. Z myślą o kierowcach, którzy od auta oczekują czegoś więcej, niż tylko niezawodności i oszczędności, powstało wysoko zawieszone coupé o unikalnym wyglądzie, zaopatrzone w światła, lampy i kierunkowskazy w technologii Full LED.
Bazująca na platformie segmentu C Toyota C-HR ma nadwozie o szerokości 1,79 m, długości 4,35 m i rozstawie osi 2,64 m, a zatem tylko 2 cm mniejszym, niż Toyota RAV4. Na rynku zmierzy się ze swoimi głównymi konkurentami, jak Nissan Quashquai, Renault Kadjar czy Opel Mokka.
Wnętrze C-HR jest realizacją nowej koncepcji stylistycznej Sensual Tech, łączącej funkcjonalność nowoczesnych technologii z najwyższą jakością materiałów i stylem. Uwagę zwraca asymetryczna deska rozdzielcza, skupiona wokół kierowcy. To kolejny element projektu samochodu dla osób, które lubią prowadzić. Na jej szczycie umieszczono, przypominający tablet, 8-calowy dotykowy ekran nawigacji i pokładowego komputera, ukryty za taflą szkła. Specjalnie do tego modelu zaprojektowano dedykowany system audio firmy JBL o mocy 576 W z 8 głośnikami i subwooferem. Materiały wykończeniowe, jak skóra Nappa i satynowo-srebrne zdobienia są miękkie i przyjemne w dotyku, a klimat we wnętrzu buduje błękitne, ambientowe oświetlenie, pozostające w harmonii z błękitnymi elementami wykończenia wnętrza.
Samochód dla kierowcy
Toyota C-HR to samochód zaprojektowany przez kierowców i dla kierowców. Inżynierowie skupili się na zestrojeniu podwozia w sposób, który będzie odpowiadać Europejczykom. Przyjęli założenie, że powinien świetnie prowadzić się w zakrętach, dając radość i umożliwiając dynamiczną jazdę.
Zadbano w szczególności o charakterystykę układu kierowniczego, a także o ograniczenie oporów toczenia, co sprawia, że Toyota C-HR oferuje wyjątkową precyzję prowadzenia wśród crossoverów. Ograniczenie przechyłów nadwozia, poprawiło komfort jazdy crossoverem. Nisko położony środek ciężkości, wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi i optymalna pozycja za kierownicą. To wszystko sprawia, że samochód spełni oczekiwania wymagającego kierowcy.
Podobnie jak Prius IV generacji, C-HR bazuje na nowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture), która zapewnia większą sztywność nadwozia przy mniejszej masie samochodu.
Pod maską znalazł się znany już z nowego Priusa napęd hybrydowy IV generacji o mocy 122 KM, zapewniający średnie spalanie na poziomie 3,7 l/100 km i możliwość holowania przyczep o masie do 725 kg. Układ hybrydowy składa się z silnika 1,8 o rekordowej, 40-procentowej sprawności cieplnej, połączonego z jednostką elektryczną. Napęd trafia na przednią oś za pośrednictwem przekładni e-CVT.
Drugą, oferowaną dla nowego crossovera jednostką jest benzynowy silnik 1,2 Turbo o mocy 116 KM i maksymalnym momencie 185 Nm, połączony z 6-biegową skrzynią manualną lub skrzynią bezstopniową w dwóch wersjach napędu – na przednią lub obie osie. Jednostka wykazuje się średnim zużyciem paliwa na poziomie 5,7 l/100 km.
Standardowo oferowany w C-HR pakiet Toyota Safety Sense nowej generacji obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) oraz aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control). Wykorzystano w nim najnowocześniejszą technologię radarową, która znacząco zwiększa zasięg oraz precyzję działania w porównaniu do popularnych rozwiązań stosowanych w systemach bezpieczeństwa czynnego dostępnych najczęściej na rynku.
Pierwsze egzemplarze trafią do salonów pod koniec roku.