Hybrydowe
Polacy coraz bardziej doceniają samochody hybrydowe, widząc w nich realną alternatywę dla drogich w eksploatacji konwencjonalnych aut. Toyota co roku odnotowuje kolejne rekordy sprzedaży samochodów spalinowo-elektrycznych. W 2016 roku Toyota spodziewa się kolejnych sukcesów – wskazują na to wyniki z 3 kwartałów tego roku.
- Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce od stycznia do września 2016 wyniosła 5 562 egzemplarzy;
- Wzrost w stosunku do tego samego okresu 2015 roku o 106%;
- Sprzedaż Aurisa Hybrid – 2 789 egz. (wzrost o 47% w por. do okresu styczeń – wrzesień 2015);
- Udział napędu hybrydowego w całkowitej sprzedaży modelu wynosi 35%;
- RAV4 Hybrid od kwietnia do września 2016 roku uzyskał wynik sprzedaży 1 536 egzemplarzy;
- We wrześniu 2016 złożono 1 100 zamówień na auta z napędem hybrydowym Toyoty.
Najpopularniejszym samochodem hybrydowym Toyoty w Polsce jest kompaktowy Auris Hybrid, który utrzymuje się na wiodącej pozycji niemal od początku swojej obecności na polskim rynku. W ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku Polacy kupili 2 789 egzemplarzy, o 47% więcej niż rok wcześniej. Auto dostępne jest w wersji hatchback oraz kombi (Touring Sports). Udział napędu hybrydowego w ogólnej sprzedaży tego modelu wzrósł z 27,5% w okresie od stycznia do września 2015 roku do niemal 35% w tym roku.
Drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych modeli hybrydowych zajął RAV4 Hybrid, który zadebiutował w kwietniu tego roku. Do końca września z salonów wyjechało 1 536 egzemplarzy.
Yarisa Hybrid kupiło do tej pory 1057 klientów, o 34 % (270 egz.) więcej niż w pierwszych trzech kwartałach 2015 roku. Już 12,5% nowych Yarisów opuszczających salony w tym roku to hybrydy.
Debiut Toyoty Prius 4. generacji okazał się spektakularnym sukcesem. Prius to pierwszy i najpopularniejszy model hybrydowy na świecie, którego globalna sprzedaż zbliża się do 4 milionów egzemplarzy. W Europie model jest flagową hybrydą Toyoty, wprowadzającą na rynek najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz nową jakość. Sprzedaż rodziny Priusa w Polsce do końca września 2016 wyniosła 180 egzemplarzy.
Zainteresowanie hybrydami Toyoty rośnie niemal z miesiąca na miesiąc. We wrześniu klienci marki złożyli ponad 1100 zamówień na auta z napędem hybrydowym. Ogromnym sukcesem okazał się nowy hybrydowy crossover C-HR – w ciągu 30 dni trwania przedsprzedaży zamówiono 480 aut hybrydowych.
Toyota, lider technologii hybrydowej i największy producent hybryd na świecie, oferuje obecnie w Polsce 5 modeli z tym napędem z 5 najważniejszych segmentów. W tym roku do salonów trafiły dwie nowości – RAV4 Hybrid i Prius 4. generacji. We wrześniu tego roku ruszyła przedsprzedaż przełomowego, zupełnie nowego crossovera C-HR, którego premiera zapowiadana jest na początek przyszłego roku. W 2017 roku będzie miał swój debiut także Prius Plug-in Hybrid drugiej generacji, jedyny samochód hybrydowy w ofercie Toyoty zasilany dodatkowo z sieci energetycznej, którego zasięg w trybie elektrycznym wynosi 50 km, zaś średnie zużycie paliwa to tylko 1 l/100 km.