Hybrydowe
19-10-2016
Toyota zaprezentuje swoje najnowsze modele hybrydowe podczas I Międzynarodowych Targów Floty Ekologicznej EkoFlota 2016. Polską premierę będzie miał nowy crossover C-HR. Na stoisku będzie można obejrzeć także pozostałe hybrydowe nowości – Priusa 4. generacji oraz RAV4 Hybrid. Toyota zaprasza uczestników na jazdy testowe modelami hybrydowymi oraz na prezentację na temat napędu hybrydowego i wodorowego Toyoty, wygłoszoną przez dr. inż. Andrzeja Szałka, eksperta Akademii Toyoty i Lexusa.
Lider ekologicznych flot w Polsce
Ekologiczne floty w polskich firmach składają się niemal wyłącznie z samochodów hybrydowych Toyoty. Japoński producent zajmuje 95% rynku hybryd w kraju, spośród których większość trafia do firm. Toyota oferuje najszerszą gamę modeli hybrydowych, obejmującą wszystkie główne segmenty. Parki hybrydowych samochodów japońskiej marki przyczyniają się do sukcesu dziesiątek korporacji oraz setek małych i średnich firm.
„Koncern Toyota od wielu lat jest niekwestionowanym liderem rynku hybryd. W ofercie posiadamy także samochód z napędem wodorowym, który dostępny jest na kilku europejskich rynkach. Udział w targach EkoFlota to dla nas znakomita okazja do zaprezentowania najbogatszej ekologicznej oferty flotowej na rynku” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.
Toyota pionierem elektryfikacji samochodów
Toyota jako pierwsza wprowadziła do sprzedaży samochód hybrydowy i do dziś jest liderem zelektryfikowanych aut. Firma sprzedała już ponad 9 milionów hybryd na świecie. W Europie hybrydy stanowią 31% całkowitej sprzedaży samochodów marki. W Polsce w 3 pierwszych kwartałach tego roku sprzedaż aut spalinowo-elektrycznych wzrosła o 106% w porównaniu do tego samego okresu roku 2015 i wyniosła 5 562 egzemplarzy.
„Toyota dysponuje najbardziej zaawansowaną technologią hybrydową na świecie. Nasze samochody z napędem benzynowo-elektrycznym nie wymagają ładowania z gniazdka, a mimo to nawet przez ponad połowę czasu jazdy po mieście korzystają z samego silnika elektrycznego. To najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Hybrydy Toyoty znane są także z niezawodności – mogą przejechać nawet milion kilometrów bez awarii oraz bez konieczności wymiany baterii. Czwarta generacja tego napędu jest jeszcze oszczędniejsza, wydajniejsza i bardziej dopracowana od poprzedników. Dzięki doświadczeniu zdobytemu w budowie hybrydowych bolidów startujących w mistrzostwach świata wyścigów długodystansowych FIA nowe hybrydy Toyoty są dynamiczne, świetnie trzymają się drogi i dają prawdziwą radość z jazdy” – podkreślił dr inż. Andrzej Szałek, ekspert Akademii Toyoty i Lexusa.