Hybrydowe
14-07-2017
Toyota C-HR uzyskała w pierwszym półroczu 2017 roku najwyższą sprzedaż w segmencie SUV w Japonii. Jak podaje Japan Automobile Manufacturers Association, z salonów marki wyjechały 79 303 egzemplarze tego modelu.
Najwyższą miesięczną sprzedaż nowy crossover Toyoty uzyskał w kwietniu – 13 168 egzemplarzy zapewniło mu w czwartym miesiącu roku pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych samochodów w kraju
Toyota C-HR zadebiutowała w Japonii w grudniu 2016 roku. Samochód spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem krytyków i klientów, wyróżniając się ciekawym stylem i przyjemnością z jazdy. Auto zbudowane jest na nowej platformie Toyota New Global Architecture (TNGA), która umożliwiła stworzenie pojazdu o bardzo nisko położonym środku ciężkości, stabilnej konstrukcji, sztywnym nadwoziu i pewnym prowadzeniu. Napęd hybrydowy z nowego Priusa zapewnia autu zużycie paliwa na poziomie 30,2 km/l (3,3 l/100 km) według japońskich standardów JC08.
Toyota jest największym japońskim producentem samochodów oraz liderem rynku motoryzacyjnego w tym kraju. W pierwszym półroczu 2017 roku Japończycy kupili 828 572 samochody tej marki, co stanowiło 46% rynku. Wszystkie marki należące do Toyota Group zajmują łącznie niemal 50% rynku nowych samochodów w Japonii. Toyota dominuje także w globalnej sprzedaży – jak podaje Forbes, od stycznia do maja 2017 roku japoński koncern dostarczył klientom na całym świecie 4 375 682 auta, najwięcej ze wszystkich producentów na świecie.