Hybrydowe
19-12-2017
Na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles Lexus zaprezentował model RX L – od dawna oczekiwaną wersję swego bestsellerowego crossovera z trzema rzędami foteli. Choć auto zostało wydłużone tylko nieznacznie, dzięki pomysłowym rozwiązaniom umożliwia wygodne podróżowanie siedmiu osobom.
Wprowadzając w 1998 roku model RX, Lexus stworzył zupełnie nowy segment luksusowych SUV-ów. Auto błyskawicznie zyskało ogromną popularność i stało się najchętniej kupowanym modelem marki. Z czasem jednak rynek zaczął się domagać czegoś więcej – wersji z trzema rzędami siedzeń.
Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie model oznaczony RX L. Tylna część nadwozia samochodu została wydłużona o 110 mm, zmieniono także kąt nachylenia tylnej szyby. W ten sposób wewnątrz udało się wygospodarować miejsce dla trzeciego rzędu siedzeń w postaci dzielonej w stosunku 60/40 wygodnej kanapy dla dwóch osób. Zwiększając kąt nachylenia tylnej szyby uzyskano więcej przestrzeni nad głowami dodatkowych pasażerów, a nieznaczne podniesienie drugiego rzędu foteli zapewniło więcej miejsca dla ich nóg. Łatwy dostęp do tylnych siedzeń zapewnia możliwość odsuwania foteli drugiego rzędu w przód. Pasażerowie wszystkich trzech rzędów są chronieni z boków przez biegnące na całej długości kabiny kurtynowe poduszki powietrzne.
Mimo dodania trzeciego rzędu siedzeń, RX nie został pozbawiony przestrzeni bagażowej – Lexus twierdzi wręcz, że w modelu RX L podłoga bagażnika za oparciami tylnych siedzeń jest dłuższa, niż u konkurencji. W razie potrzeby powiększenia przestrzeni ładunkowej tylne fotele można złożyć za pomocą elektrycznego mechanizmu.
W Los Angeles przedstawiono dwie wersje Lexusa RX L. Model RX 350L napędzany jest 3,5-litrowym benzynowym silnikiem V6 o mocy 216 kW (294 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 358 Nm, sprzężonym z ośmiostopniową przekładnią automatyczną. RX 350L dostępny jest również w wersji z napędem na obie osie Dynamic Torque Control AWD. Wersja RX 450hL wyposażona jest w hybrydową jednostkę napędową o łącznej mocy 313 KM. W hybrydzie napęd na cztery koła zrealizowano za pomocą systemu E-Four, w którym tylną oś napędza dodatkowy silnik elektryczny.