W rankingu zadowolenia klientów, opublikowanym przez renomowaną australijską firmę analityczną Roy Morgan, Lexus zdobył tytuł Best of the Best – najlepszego z najlepszych – uzyskując najwyższą ocenę spośród wszystkich firm nagrodzonych w 32 różnych kategoriach.

W tegorocznym rankingu Lexus nie tylko okazał się najlepszy spośród wszystkich marek motoryzacyjnych – nota bene, po raz czwarty z rzędu – ale i zdobył najwyższą ocenę 95,8 proc., pokonując zwycięzców wszystkich innych kategorii, w tym cieszącą się niezwykłą wiernością fanów markę Apple czy QANTAS, narodowego przewoźnika lotniczego Australii.

Firma Roy Morgan, która od ponad 75 lat zajmuje się badaniami rynku, przyznała nagrody Customer Satisfaction Awards po raz siódmy. Przygotowując ranking, w okresie od stycznia do grudnia 2017 roku przeprowadzono wywiady z 50 tysiącami konsumentów, prosząc ich o ocenę zadowolenia z badanych firm w pięciostopniowej skali („bardzo zadowolony”, „dość zadowolony”, „neutralny”, „niezbyt zadowolony”, „niezadowolony”). Ocenę procentową uzyskano jako stosunek sumy liczby dwóch najwyższych ocen do całkowitej liczby badanych.

Badane marki należały do 32 kategorii z sześciu grup, obejmujących usługi finansowe, handel detaliczny, telekomunikacja, podróże, dostawcy energii i gazu oraz motoryzacja. Oprócz Lexusa, ocenę 90 procent przekroczyli zwycięzcy w dziesięciu kategoriach.