Jak wyglądałby Prius, gdyby był Lexusem? Możemy się o tym przekonać dzięki tuningowi japońskiej firmy Aimgain. Flagowa hybryda Toyoty w usportowionej wersji otrzymała m.in. charakterystyczny dla Lexusa grill w kształcie klepsydry.

 

Japończycy uwielbiają przebudowywać swoje popularne modele, zamieniając je w samochody o zupełnie innym charakterze. Toyota Prius po tuningu Aimgain mogłaby uchodzić za kompaktowy model Lexusa.

Prius w stylu Lexusa

Japońska firma opracowała dwa bardzo podobne pakiety – Type L oraz Type F. W obu wypadkach pozostawiła oryginalną maskę i główne światła, w które świetnie się wkomponował duży grill w stylu Lexusa. Nowym pomysłem w stosunku do oryginalnego Priusa są wloty powietrza wokół przeprojektowanych świateł przeciwmgielnych, sportowe nakładki progowe i obniżone zawieszenie. Efekt wzmacniają czerwone zaciski hamulcowe, karbonowe dyski i aluminiowe obręcze.

Dwa zestawy tuningowe

Najbardziej widoczną różnicą między Priusem Type L a Type F jest kratka atrapy chłodnicy. W pierwszym przypadku pojawiają się częste w modelach Lexusa poprzeczne listwy, natomiast Type F naśladuje siatkę charakterystyczną dla sportowej serii F oraz pakietu F Sport Lexusa. Drugą różnicą jest przedni spojler, który w pakiecie Type F jest bardziej wydatny. W obu zestawach z tyłu pojawił się nowy projekt zderzaka i dyfuzor, w który na krańcach została wkomponowana podwójna rura wydechowa. Pakiety tuningowe Aimgain do Priusa będą dostępne na japońskim rynku za kilka miesięcy.

Prius bestsellerem w Japonii

Toyota Prius czwartej generacji została zbudowana w nowej architekturze TNGA, która obejmuje zarówno platformę, jak i nowy napęd hybrydowy. Mniejszy i lżejszy układ hybrydowy składa się z silnika benzynowego 1.8 oraz silnika elektrycznego, których łączna moc wynosi 122 KM. Samochód może zużywać średnio 3,4 l/100 km paliwa (według pomiaru NEDC), a średnia emisja CO2 może wynieść 78 g/km.

Aktualny model Priusa zadebiutował w Japonii w grudniu 2015 roku, windując sprzedaż Priusa w tym kraju z drugiego na pierwsze miejsce w dwóch następnych latach. W 2016 roku Japończycy kupili 248 258 Priusów, aż o 95% więcej niż rok wcześniej i o 80 000 sztuk więcej niż drugiego na liście bestsellerów modelu Toyota Aqua. W 2017 roku Prius także pokonał w Japonii wszystkich rywali, z wynikiem 160 912 egzemplarzy. Toyota jest największym producentem samochodów w swoim kraju, sprzedając na tym rynku 1,5 mln samochodów rocznie.