Po udanej premierze modelu XC90, Volvo idzie za ciosem prezentując swoją flagową limuzynę. Mierzący niemal 5 metrów model S90 radykalnie zrywa z kształtami swojego poprzednika. Jakość materiałów wykończeniowych i stylistyka auta przywodzi na myśl model XC90, z którym S90 dzieli płytę podłogową. Nie zabrakło także inspiracji detalami Concept Coupe. Do segmentu D/E premium dołączył właśnie kolejny, poważny gracz.

Nadwozie

Volvo S90 powstało w ramach nowej linii stylistycznej, za którą odpowiada Thomas Ingenlath. Zastosowanie nowej płyty podłogowej SPA dało projektantom dużą swobodę w kształtowaniu proporcji nadwozia. Bryła auta jest osadzona na dużych kołach. Dostępne są rozmiary od 17 aż do 21 cali. Przednie światła w technologii LED mają charakterystyczny kształt młota Thora, znany z modelu XC90. Tylne lampy nawiązują do tych, jakie zastosowano w Concept Coupe.

Wnętrze

Panuje w nim minimalistyczna elegancja, znana z flagowego SUV-a – modelu XC90. Większość funkcji wywołuje się za pomocą pionowego, 9-calowego ekranu dotykowego, który powstał przy współpracy z firmą Apple. Cechą odróżniającą S90 od XC90 są pionowo umieszczone szczeliny nawiewu, po obu stronach panelu dotykowego. Inaczej poprowadzono listwy ozdobne i przeprojektowano system nagłośnienia Bowers&Wilkins. Nowa limuzyna jest o ponad 11 cm dłuższa od modelu S80, mierząc 496 cm długości. Eleganckie proporcje nadwozia to także zasługa dużej szerokości wynoszącej 202 cm i nisko poprowadzonej linii dachu. Wysokość auta wynosi 144 cm.

Silniki

W modelu S90 postawiono na dwulitrowe silniki Drive-E własnej konstrukcji. Najpierw w ofercie pojawią się dwie wersje wysokoprężne: D4 o mocy 190 KM i D5 AWD o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy.
W modelu D5 zastosowano unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez filtr powietrza do turbosprężarki, eliminując efekt turbodziury.
Najmocniejsza odmiana benzynowa T6 AWD o mocy 320 KM rozpędza się do setki w 5,8 s. Odmiana hybrydowa T8 AWD Twin Engine będzie dysponowała dodatkowo silnikiem elektrycznym o mocy ponad 84 KM, który zapewni limuzynie jeszcze lepsze osiągi. Do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.

Najbezpieczniejsze na świecie

To wieloletnia tradycja Volvo. Każdy nowy model szwedzkiej marki stanowi pod tym względem punkt odniesienia dla całej konkurencji. W modelu S90 - po raz pierwszy na świecie – zastosowano system wykrywający duże zwierzęta, np. łosie, jelenie lub konie. System pozwala uniknąć bądź zmniejszyć konsekwencje takich wypadków. W S90 zastosowano także system automatycznej jazdy w korku oraz samoczynnego utrzymywania się na pasie ruchu, działający do prędkości 110 km/h.

Volvo S90 otrzyma bogaty zestaw seryjnego wyposażenia w systemy bezpieczeństwa, obejmujący m.in. City Safety zapobiegający kolizji do różnicy prędkości 80 km/h przed poprzedzającym pojazdem.

Długa lista dodatków

Volvo S90 ma wielowahaczowe zawieszenie. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych - w tym Apple CarPlay, systemu Volvo On Call pozwalającego sterować z telefonu wieloma funkcjami auta oraz high-endowego systemu audio Bowers&Wilkins.