Hybrydowe
Toyota RAV4 Hybrid zużywa najmniej paliwa spośród wszystkich SUV-ów dostępnych na amerykańskim rynku. Tak wynika z niezależnych testów w rzeczywistych warunkach drogowych, przeprowadzonych przez wiodącą organizację konsumencką Consumer Reports.
Najbardziej wydajne kompaktowe SUV-y i crossovery
Według badań Consumer Reports (CR), RAV4 Hybrid pokonuje średnio 31 mil na jednym galonie benzyny. Na autostradzie wynik ten rośnie do 36 mil na galon, zaś w miejskich warunkach testerom CR udało się uzyskać 26 mil na galon. To najlepszy rezultat wśród wszystkich kompaktowych (w amerykańskim rozumieniu) SUV-ów, testowanych przez tą organizację.
Na drugim miejscu znalazł się Chevrolet Equinox z silnikiem Diesla ze średnim spalaniem 31 mil na galon i 22 mil na galon w mieście. Od 3 do 5 miejsca zajmują Lexus NX 300h, Honda H-RV i Subaru Crosstrek ze średnim wynikiem 29 mil na galon.
Najoszczędniejsze duże SUV-y
W klasie średniej wielkości i dużych SUV-ów, obejmujących w znacznej mierze terenówki, na pierwszym miejscu znalazła się elektryczna Tesla Model X 90D. Wśród aut spalinowych liderem jest Lexus RX 450h z wynikiem 29 mil na galon, a drugie miejsce zajęła Toyota Highlander Hybrid Ltd (25 mil na galon). Pierwszą piątkę zamykają Jeep Grand Cherokee Limited z silnikiem Diesla (24 mile na galon) i Hyundai Santa Fe Sport (23 mile na galon).
Camry Hybrid liderem oszczędnych aut klasy średniej
Consumer Reports ma także dobre wieści dla tych, którzy się nie mogą się doczekać powrotu Camry na polski rynek. Jak wynika z testów tej organizacji, Camry Hybrid jest najbardziej oszczędnym autem średniej wielkości na amerykańskim rynku. Najpopularniejszy samochód osobowy w USA pokonuje średnio 47 mile na galon, aż o 6 mil więcej niż następny w zestawieniu Chevrolet Malibu Hybrid.
Wzór niezależnych badań
W Stanach Zjednoczonych, podobnie jak w Europie, oficjalne badania zużycia paliwa są przeprowadzane w laboratorium według ściśle określonych procedur. Od dłuższego czasu wiadomo, że testy laboratoryjne dają inne wyniki niż przeciętna jazda po publicznych drogach. Dlatego Consumer Reports regularnie prowadzi testy zużycia paliwa nowych samochodów dostępnych w USA niezależnie od rządowej agencji EPA.
Eksperci CR korzystają z precyzyjnych narzędzi pomiarowych, wykonując dwie pętle. Pierwsza obejmuje jazdę na publicznej autostradzie z równą prędkością 65 mil na godzinę. Samochód porusza się po tym samym odcinku w obie strony, aby wyeliminować czynnik pochyłości terenu oraz wiatru. Druga pętla jest wykonywana na specjalnie przygotowanym torze odwzorowującym warunki w mieście i na przedmieściach, na których każdy samochód wykonuje ustalone z góry, takie same przyspieszenia i hamowania. Wyniki są podawane w zestawieniu, które jest stale aktualizowane. Zespół Consumer Reports testuje około 50 samochodów rocznie, pokonując łącznie około 800 000 mil. Obok zużycia paliwa organizacja bada niezawodność, komfort i satysfakcję z użytkowania, wyposażenie i funkcjonalność oraz dynamikę.
Organizacja nie korzysta z pojazdów testowych udostępnianych prasie przez producentów, lecz każdy sprawdzany przez siebie samochód kupuje u dealera, tak jak zwykli kierowcy. Środki na ten cel pochodzą z abonamentów 6 milionów czytelników portalu.