W ofercie Lexusa w USA hybrydowego hatchbacka CT 200h zastępuje nowy miejski crossover UX. Jednak popularny Lexus CT pozostaje w europejskiej ofercie firmy. Jak powiedział dziennikarzom brytyjskiego tygodnika Autocar szef europejskiego oddziału koncernu Pascal Ruch, na rynku jest miejsce dla obu modeli, a nowej generacji CT można się spodziewać za dwa lata.

 

Prezentując w 2010 roku model CT 200h na Salonie Samochodowym w Genewie, Lexus de facto stworzył nową kategorię w segmencie samochodów luksusowych. Kompaktowy hatchback z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 136 KM trafił na rynek w 2011 roku i szybko stał się jednym z hybrydowych bestsellerów firmy. Od tego czasu Lexus sprzedał na całym świecie ponad 300 tysięcy egzemplarzy CT 200h, w tym ok. 75 tys. w Europie, jednym z największych rynków dla tego modelu.

– „Segment, w którym konkuruje CT, jest wciąż bardzo istotny” – powiedział Pascal Ruch – „Uważam, że UX raczej przyciągnie nowych klientów, a nie zastąpi CT. Na rynek trafił niedawno odświeżony CT, więc na kolejne działania mamy jeszcze co najmniej dwa lata. Nie musimy się spieszyć”.

Nowa wersja Lexusa CT 200h zachowała zalety, za które cenią go posiadacze, takie jak funkcjonalność, ergonomia, oszczędność i niezawodność, zyskując przy tym nowocześniejszy design, który nadał mu bardziej emocjonalny i sportowy charakter. CT 200h ma teraz znacznie nowocześniejszy i bardziej agresywny przód z nowym wzorem kratki grilla o charakterystycznym kształcie klepsydry. Wykonane całkowicie w technologii LED, wydłużone lampy zespolone z kierunkowskazem u dołu zapewniają lepszą widzialność samochodu od tyłu. Jednocześnie wprowadzono szereg udoskonaleń – przede wszystkim zaawansowany pakiet bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System +, obejmujący funkcje takie jak system ochrony przedzderzeniowej (PCS, Pre-Collision System), aktywny tempomat (Dynamic Radar Cruise Control), funkcja ostrzegania i przeciwdziałania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu (LDA, Lane Departure Alert), automatyczne światła drogowe (AHB, Automatic High Beam) i rozpoznawanie znaków drogowych (RSA, Road Sign Assist). Lexus Navigation System wyposażono w większy ekran o przekątnej 10,3 cala (w poprzedniej generacji był 7-calowy).

Jak powiedział Pascal Ruch, aktualny Lexus CT 200h pozostanie w europejskiej ofercie firmy jeszcze przez co najmniej dwa lata. Przez ten czas okaże się, czy nowy miejski crossover, oferowany w hybrydowej wersji UX 250h model, odbierze mu nabywców, czy przyciągnie nowych klientów. W tym drugim przypadku Lexus może się nawet zdecydować na wprowadzenie kolejnej generacji CT na rynek amerykański. Analitycy uważają też, że CT mógłby również zyskać wariant z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem R4, znanym m.in. z Lexusa NX 300, co zwiększyłoby jego atrakcyjność w USA. Pozostaje wciąż otwarta kwestia wersji z napędem czysto elektrycznym.