Sukces, jakim cieszą się samochody hybrydowe jest odzwierciedleniem zainteresowania kierowców nowymi rozwiązaniami napędu dla samochodów osobowych. PEUGEOT SPORT stworzył pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym, łączący nadzwyczajną przyjemność prowadzenia z rewelacyjnymi osiągami i umiarkowanym zużyciem paliwa.

Wykorzystując model PEUGEOT 308 przystosowany do napędów o znacznie większej mocy, PEUGEOT SPORT stworzył model 308 R HYbrid. Ten hybrydowy samochód z napedem termicznym i elektrycznym wyznacza nowy standard sportowego samochodu w tym segmencie i zapewnia wręcz niewiarygodne osiągi.

Od dnia jego prezentacji w Szanghaju w kwietniu 2015 roku, PEUGEOT SPORT kontynuuje udoskonalanie układu napędowego złożonego z jednego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych. Moc 500 KM i 730 Nm momentu obrotowego są obecnie dostępne z wykorzystaniem systemu Launch Control, w trzech trybach jazdy (ZEV, HYbrid i HYbrid Sport), obsługiwanych przez kierowcę za pośrednictwem PEUGEOT i-Cockpit®.

Wyważony i ekstremalny styl
PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę proporcjami idealnie sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, a koła są umieszczone na krańcach nadwozia, co zapewnia stabilność.
PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony na pożeracza szos. Super samochód wyposażono w koła z oponami 235/35 R19 i poszerzony o 80 mm rozstaw osi. Uwagę na pierwszy rzut oka przykuwa zwłaszcza maska wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych.
Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwy diod LED pełniące rolę sekwencyjnych kierunkowskazów.

Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT – Coupe Franche znany z modeli 208GTi i 308GTi.
O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę.

Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.

 

Źródło: Peugeot, informacja prasowa / Mototarget.pl