Z okazji jubileuszu 15-lecia działalności, francuska fabryka Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) utworzyła fundację społecznościową „Toyota Valenciennes”, która będzie prowadzić szkolenia z zakresu organizacji efektywnej produkcji przyjaznej dla środowiska.

Przemawiając podczas zorganizowanej 8 lutego uroczystości jubileuszowej, Prezes TMMF Koreatsu Aoki powiedział: „Pragniemy służyć społeczeństwu, wspomagając działania lokalnej społeczności zbieżne z wartościami firmy Toyota. Działalność fundacji koncentrować się będzie wokół trzech filarów – środowiska, bezpieczeństwa drogowego i edukacji technicznej”.

W ciągu 15 lat działalności TMMF dobrze zakorzeniła się w regionie. Co roku fabrykę odwiedza 4000 gości, w tym 2500 studentów, zakład udostępnia też samochody i ich części miejscowym placówkom edukacji technicznej. Dziś francuski oddział Toyoty postanowił pójść o krok dalej, przygotowując dla osób na stanowiskach kierowniczych wprowadzenie do tematów, w których Toyota jest uznanym liderem. Luciano Biondo, Starszy Wiceprezes TMMF, powiedział: „Duże firmy zwracają się do nas często z prośbą o umożliwienie udziału w szkoleniach w zakresie szczupłej produkcji (tzw. lean manufacturing), zarządzania łańcuchem dostaw czy procesów przemysłowych przyjaznych dla środowiska. Przygotowujemy już materiały i wkrótce rozpoczniemy dzielenie się wiedzą w ramach bardziej sformalizowanych szkoleń za niewielką opłatą. Dochody z nich w całości zasilą nową fundację”.

TMMF produkuje model Toyota Yaris od chwili jego wprowadzenia 15 lat temu. Samochód ten, stworzony w odpowiedzi na wzrost świadomości ekologicznej klientów, został opracowany pod kątem małego zużycia paliwa i niewielkiej emisji dwutlenku węgla. Kompaktowy pojazd zyskał międzynarodowe uznanie, zdobywając tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2000 i szybko stał się bestsellerem Toyota Europe. W roku 2012 do oferty dołączyła wersja z napędem hybrydowym, stając się pierwszym w pełni hybrydowym pojazdem w europejskim segmencie B. Rok później zakład zaczął eksportować Toyotę Yaris na rynek północnoamerykański. W minionym roku 25% całości sprzedaży Toyoty w Europie stanowiła sprzedaż Toyoty Yaris, z czego 36% przypadło na wersję z napędem hybrydowym.

 

Źródło: http://newsroom.toyota.eu