Hybrydowe
Toyota co roku bije w Polsce kolejne rekordy sprzedaży hybryd. W tym roku ich liczba przekroczyła 3800 aut, o 51% więcej niż rok wcześniej. Jak zapowiedział prezydent Toyoty w Polsce, Jacek Pawlak, w tym roku polski oddział koncernu ma jeszcze większe ambicje. Firma zamierza sprzedać w naszym kraju 8000 hybryd, czyli ponad 2 razy więcej niż w ubiegłym roku.
Wiele wskazuje na to, że ten śmiały plan może się powieść. W tym roku gama Toyoty wzbogaci się o trzy modele, z których każdy ma szansę stać się przebojem w swojej kategorii i dołączyć do grupy hybrydowych bestsellerów, w której na razie znajdują się tylko dwa modele – Auris Hybrid i Yaris Hybrid, pozostawiając daleko w tyle auta hybrydowe innych marek.
Toyota RAV4 Hybrid
Już w kwietniu na rynek wejdzie najmocniejsza wersja modelu RAV4 – hybryda o mocy prawie 200 KM, która przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s – to wynik godny sportowego coupé. Spalinowo-elektrycznego SUV-a Toyoty napędza nieco przerobiony napęd hybrydowy z bestsellerowego Lexusa NX.
Jednocześnie otrzymujemy auto o bardzo wygodnej, przestronnej kabinie, z bagażnikiem o pojemności ponad 600 l, z komfortowym zawieszeniem i opcjonalnym elektrycznym napędem na 4 koła E-Four, który umożliwia ciągnięcie przyczepy o masie 1650 kg. RAV4 w nowej wersji z napędem hybrydowym najpełniej realizuje kluczowy wyróżnik segmentu SUV, czyli maksymalną uniwersalność.
Odświeżona Toyota RAV4 zadebiutowała w polskich salonach w ostatni weekend – na razie w wersji benzynowej i wysokoprężnej. Napęd hybrydowy trafi do sprzedaży w kwietniu. Najpopularniejszy w Polsce SUV średniej wielkości dostał nowy silnik wysokoprężny 2.0 D-4D z systemem Start&Stop, o mocy 143 KM i momencie obrotowym 320 Nm w zakresie 1750–2250 obr./min. W tej wersji model ma napęd na przednią oś i 6-stopniową manualną skrzynię biegów. Zmodernizowana jednostka benzynowa 2.0 Valvematic o mocy 152 KM i momencie 195 Nm jest dostępna ze skrzynią manualną lub automatyczną CTV i z napędem 4x4. Obie wersje silnikowe kosztują tyle samo – ceny zaczynają się o 108 900 zł.
Toyota Prius
Toyota Prius czwartej generacji to samochód całkowicie nowy. Na pytanie, co zmieniło się w Priusie, prawidłowa odpowiedź brzmi – wszystko. Ten model to nowe otwarcie także jeśli chodzi o obecność na europejskim rynku. Po debiucie hybrydowego Aurisa popularność poprzedniej generacji Priusa w Europie nieco zmalała. Jednak nowy Prius wchodzi na rynek z ogromnym potencjałem – urósł do segmentu D i stał się elegancką limuzyną o niecodziennym, dynamicznym designie, uzupełniającą ofertę Avensisa o model hybrydowy. To samochód dla tych, którzy chcą się wyróżniać, a jednocześnie cenią komfortowe auta o wysokim standardzie.
Najpopularniejsza hybryda na świecie powstała na nowej globalnej platformie, której zawdzięcza aż o 60% większą sztywność nadwozia, gwarantującą lepszą odporność na zderzenia oraz większą stabilność uzyskaną bez usztywniania zawieszenia. Elastyczne zawieszenie daje lepszą przyczepność i sterowność oraz większy komfort jazdy.
Prius otrzymał napęd hybrydowy nowej generacji. Układ powstał według tych samych założeń co w poprzednim modelu, czyli łączy wolnossący silnik benzynowy 1.8 z dwoma jednostkami elektrycznymi za pośrednictwem przekładni planetarnej, jednak wszystkie elementy systemu hybrydowego zostały zbudowane od nowa. Są teraz mniejsze i bardziej wydajne, dzięki czemu Prius uzyskał rewelacyjne spalanie na poziomie 3,3 l/100 km. Przyczynił się do tego walnie rewelacyjny silnik spalinowy o wydajności cieplnej na poziomie 40%. To najbardziej wydajny silnik benzynowy na świecie.
Wersja produkcyjna Toyoty C-HR Concept
Toyota postanowiła zagospodarować kolejny popularny segment rynku i wprowadza do salonów hybrydowego crossovera. To samochód stworzony z myślą o młodych kierowcach, ceniących aktywny styl życia. Auto dzieli platformę i napęd z Priusem, wyróżnia się jednak podniesionym zawieszeniem i masywnym nadwoziem o oryginalnym designie inspirowanym szlifowanym diamentem. Jak twierdzą jego projektanci, samochód dorówna pod względem precyzji prowadzenia sportowemu coupé GT86.
To nie koniec nowości w salonach japońskiej marki. W połowie roku pojawią się dwie ważne premiery w kategorii samochodów użytkowych. W tym czasie zadebiutuje następna generacja legendarnego Hiluxa oraz rodzina samochodów dostawczych PROACE, wyróżniająca się aż trzema długościami rozstawu osi. Na targach w Genewie będzie można zobaczyć wersję osobową, 9-miejscowy van PROACE VERSO.