Hybrydowe
Podczas Salonu Samochodowego w Poznaniu Toyota zaprezentuje polskiej publiczności dwa przełomowe samochody hybrydowe – Priusa czwartej generacji oraz RAV4 Hybrid. Oba modele pojawią się w salonach marki już podczas Dni Otwartych 9-10 kwietnia. Atrakcją stoiska będą także seryjny samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi, Toyota Mirai, oraz Hilux Overdrive, który w tym roku startował w Rajdzie Dakar.
Toyota Prius
Toyota Prius jest ikoną samochodów z alternatywnym napędem i prekursorem hybryd. Debiutująca w tym roku IV generacja wyróżnia się unikalnym designem, którego twórcy w pełni wykorzystali możliwości, jakie daje obniżony środek ciężkości nowej platformy TNGA. Całkowicie od nowa zaprojektowano wnętrze, które prezentuje się bardzo elegancko. Wysoki komfort jazdy zapewnia optymalna pozycja za kierownicą i dbałość o ergonomię.
Prius czwartej generacji to najbardziej zaawansowany technologicznie samochód hybrydowy na świecie. Wyróżnia się wyjątkowo małym zużyciem paliwa (3,3 l/100 km) oraz niską emisją dwutlenku węgla (76 g/km). Opracowany od podstaw napęd hybrydowy 4. generacji łączy dynamikę z oszczędną jazdą. Sprawność silnika 1.8 została podniesiona do 40%, co stanowi najlepszy na świecie wynik dla silników benzynowych. Do większej dynamiki, stabilności i kultury prowadzenia przyczyniła się także platforma TNGA, która umożliwiła zwiększenie sztywności nadwozia aż o 60%. Tylne zawieszenie auta jest teraz wielowahaczowe.
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota RAV4 to prekursor segmentu SUV, który teraz debiutuje z innowacyjnym napędem hybrydowym. RAV4 Hybrid to najmocniejsza i najbardziej ekonomiczna wersja tego modelu. Napęd hybrydowy o mocy 197 KM pozwala płynnie przyspieszyć od 0 do 100 km/h tylko w 8,3 s. Auto zużywa średnio nawet 5,1 l/100 km. Na oszczędną jazdę w mieście ma wpływ możliwość poruszania się na samym silniku elektrycznym do prędkości 50 km/h.
Bezstopniowa przekładnia E-CVT sterowana jest przez system elektroniczny Shift-by-Wire. RAV4 Hybrid umożliwia manualny wybór trybów jazdy, wzbogacony o funkcje sekwencyjnej zmiany biegów i tryb Power, dzięki którym samochód zyskuje bardziej sportowy charakter.
RAV4 Hybrid dostępny jest także z napędem na 4 koła E-Four. Umieszczony z tyłu silnik elektryczny o mocy 68 KM zapewnia optymalny rozkład masy pomiędzy osiami i lepszą kontrolę trakcji. E-Four to najbardziej zaawansowany technologicznie napęd 4x4 w Toyocie. Auto wyróżnia się bogatym wyposażeniem, na które składają się m.in. zaawansowane systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense oraz kamera 360 stopni, zapewniająca podgląd otoczenia samochodu z każdej strony, który ułatwia manewry i parkowanie.
Toyota Mirai
Toyota Mirai to punkt zwrotny w historii motoryzacji, który w tym roku otrzymał prestiżowy tytuł World Green Car of The Year. Pierwszy seryjnie produkowany samochód Toyoty napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi nie emituje spalin, jedynie czystą wodę. Tankowanie wodoru trwa 3 minuty i zapewnia zasięg od 550 do ponad 750 km. Wodór można wytwarzać na wiele sposobów, także z wykorzystaniem energii odnawialnej. Ten rewolucyjny samochód jest już oferowany w Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii, a także w Japonii i Stanach Zjednoczonych.
Mirai to funkcjonalne i komfortowe auto klasy średniej, które daje prawdziwą radość z jazdy. Prowadzi się go tak samo jak standardowy samochód z automatyczną przekładnią. Cichy silnik elektryczny o mocy 155 KM zapewnia płynne, dynamiczne przyspieszenie. Przestronne, elegancko wykończone wnętrze, najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa oraz niskie koszty użytkowania i rozsądne koszty leasingu czynią ten samochód atrakcyjną alternatywą dla konwencjonalnych aut podobnej klasy.
Toyota Dakar Hilux Overdrive
Rajd Dakar to miejsce, gdzie ekstremalnie testowane są możliwości samochodów terenowych. Podczas tegorocznej edycji tej legendarnej imprezy 4 Hiluxy przygotowane i serwisowane przez belgijski zespół Team Toyota Overdrive znalazły się w pierwszej dziesiątce klasyfikacji generalnej. Jeden z nich jest prezentowany na stoisku Toyoty podczas targów w Poznaniu.
Auta mają potężny 5-litrowy silnik V8, konstrukcję rurową, nadwozie z kompozytu z włókna węglowego oraz opatentowane przez Overdrive rajdowe zawieszenie. W przyszłym sezonie za kierownicą takiego Hiluxa siądzie słynny katarski kierowca, Nasser Al Attiyah.