Kiedy w 2012 roku do kalendarza sportów motorowych powróciły mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych pod kuratelą FIA, Toyota zaskoczyła wszystkich, wystawiając nowy bolid o napędzie niespotykanym wówczas w motorsporcie. Toyota TS030 miała pod maską 830-konny napęd hybrydowy, który od razu zapewnił jej znaczące sukcesy. Od tamtej pory Toyota opracowała łącznie trzy bolidy hybrydowe w klasie LMP1, z których każdy przynosił znaczące zmiany, m.in. w budowie napędu, jego mocy i osiągach oraz w konstrukcji karoserii.

Toyota TS030 Hybrid
Toyota była pierwszym producentem, który wystawił w serii FIA WEC samochód hybrydowy. Ogromne doświadczenie Toyoty w budowie hybryd i znacznie zwiększona moc bolidu dzięki współpracy dwóch silników spowodowały, że TS030 Hybrid od razu zagroził faworytom. Pod maską Toyoty znalazł się wolnossący silnik V8, wspierany przez silnik elektryczny, pełniący także rolę generatora. Jednostka elektryczna współpracowała z superkondensatorem i napędzała tylną oś. W sezonie 2012 TS030 Hybrid wygrał 3 z 6 wyścigów, w których brał udział, a w czwartym zajął 2. miejsce. Ustanowił też nowy rekord prędkości okrążenia na torze w Silverstone.


Toyota TS040 Hybrid
Debiutujący w 2014 roku TS040 Hybrid wyglądał podobnie do poprzednika, ale pod karoserią został gruntownie przebudowany. Zmiany w dużej mierze wynikały z nowych regulacji FIA, które ograniczyły zużycie paliwa aż o 25% w stosunku do poprzedniego roku. Aby sprostać tym wyśrubowanym wymaganiom, nowy bolid otrzymał większy silnik elektryczny, o mocy zwiększonej aż o 60%. Za tym poszły niezliczone udoskonalenia napędu oraz znacząca optymalizacja aerodynamiki. Przednie koła otrzymały własny, niezależny napęd w postaci dodatkowego silnika elektrycznego. Tym samym TS040 stał się samochodem z napędem AWD. W 2014 roku TS040 Hybrid przyniósł Toyocie mistrzostwo świata w klasyfikacji konstruktorów. Anthony Davidson i Sebastien Buemi zostali mistrzami w klasyfikacji kierowców. W tym roku obaj sportowcy mają nadzieję powtórzyć ten sukces.


Toyota TS050 Hybrid
W nowym bolidzie Toyoty zostało zmienione niemal wszystko. Wolnossący silnik V8 zastąpiła turbodoładowana jednostka V6 z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Superkondensator 6 MJ ustąpił miejsca baterii litowo-jonowej 8 MJ. Ta zmiana wywindowała Toyotę do najmocniejszej klasy hybrydowej 8 MJ, do której należą samochody LMP1 Audi i Porsche. Samochód został dostosowany do nowych regulacji FIA pod względem przepływu paliwa i aerodynamiki.
Sezon 2016 FIA World Endurance Championship rozpoczyna się już w ten weekend 6-godzinnym wyścigiem w Silverstone. Do końca roku odbędzie się jeszcze 8 imprez, w tym słynny 24-godzinny wyścig w Le Mans.