Technika
Popularny SUV Lexus NX zdobył najwyższą ocenę Top Safety Pick+ amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety. Samochód doceniono nie tylko za wytrzymałość nadwozia, ale również za system zapobiegający kolizjom i przednie światła. Nie bez znaczenia okazały się dodatkowe wzmocnienia wprowadzone ostatnio w konstrukcji samochodu.
Maksymalnie we wszystkich testach
Japoński SUV zdobył najwyższe oceny Good we wszystkich 6 testach zderzeniowych przeprowadzanych przez IIHS. Próby obejmowały przednie zderzenia średnią częścią samochodu i małą przednią częścią po stronie kierowcy oraz małą przednią częścią po stronie pasażera, a także uderzenie w bok, test wytrzymałości dachu oraz sprawdzian ochrony głów pasażerów. Zdobycie maksymalnych ocen we wszystkich wspomnianych testach zderzeniowych było konieczne dla zdobycia wyróżnienia Top Safety Pick+.
Lexus NX jeszcze mocniejszy
Próba zderzenia małą przednią częścią po stronie pasażera jest nowością w programie testów amerykańskiego instytutu. Auto zdobyło w nim najwyższą ocenę, a z pewnością pomogły w tym wzmocnienia wprowadzone w konstrukcji samochodu właśnie w okolicy miejsca pasażera. NX z takim ulepszeniem zaczął być produkowany po styczniu 2019 roku.
Sprawny system antykolizyjny
Aby zdobyć nagrodę Top Safety Pick+ SUV Lexusa musiał również zdobyć oceny Advanced lub Superior w kategorii zapobiegania kolizjom oraz wynik Good dla przednich świateł. Oba te testy japońskie auto zdało śpiewająco. System przeciwdziałający kolizjom zapobiegł zderzeniom przy obu prędkościach - 12 i 25 mil/godz, a zarówno podstawowe reflektory LED, jak i opcjonalne światła adaptacyjne otrzymały werdykt Good.