Wodorowe
18-04-2017
Toyota rozpocznie testy wodorowego sedana Mirai w Chinach. Firma sprawdzi możliwości adaptacji tej technologii w Państwie Środka. Jednocześnie japońska firma zadeklarowała, że wybuduje stację tankowania wodoru w swoim chińskim centrum badań i rozwoju w Changshu. Będzie to szósta taka stacja w tym kraju.
W październiku 2017 roku Toyota Motor Corporation rozpocznie w Chinach testy demonstracyjne dwóch sedanów Mirai napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Będą one trwały od 2017 do 2020 roku i obejmą badania nad funkcjonowaniem Toyoty Mirai w Chinach, w tym jakość wodoru i niezawodność Mirai w chińskich warunkach. Toyota zaangażuje się w akcje informacyjne, mające na celu zapoznanie chińskiej publiczności z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe, oraz sprawdzi, jak chińscy konsumenci odbierają nowatorski napęd Mirai.
Stacja tankowania wodoru Toyoty
Toyota wybuduje także stację tankowania wodoru w ośrodku badań i rozwoju Toyota Motor Engineering & Manufacturing w Changshu. Obecnie w Chinach działa 5 stacji tankowania wodoru w Pekinie, Szanghaju i Guangzhou. Będzie to początek współpracy Toyoty z rządem Chin oraz organizacjami biznesowymi w celu zbadania możliwości stworzenia w Chinach społeczeństwa opartego na wodorze. Stacja tankowania wodoru TMEC będzie się mieściła w Changshu High Tech Industrial Park w prowincji Jiangsu i zajmie powierzchnię 280 m2. Wodór będzie do niej dostarczany z zewnętrznego zakładu produkcyjnego.
Toyota Mirai
Toyota uważa samochody na ogniwa paliwowe (FCV) za najlepsze auta ekologiczne. Toyota Mirai nie tylko nie emituje żadnych spalin, ale wpływ na środowisko procesu produkcji tego auta jest także znacząco niższy od samochodu spalinowego. Mirai jest tak samo wygodny w użyciu jak konwencjonalny samochód – tankowanie trwa tylko 3 minuty, a zasięg dochodzi do 700 km. Średniej wielkości sedan zapewnia osiągi oraz komfort prowadzenia i podróżowania charakterystyczne dla jego segmentu. Od stycznia 2016 do lutego 2017 roku Toyota sprzedała około 3000 egzemplarzy Mirai w Japonii, USA i Europie. Testy demonstracyjne zostały przeprowadzone także w Australii, Kanadzie i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Technologie napędowe Toyoty
Od 20 lat Toyota wprowadza na rynek kolejne rozwiązania w zakresie alternatywnych napędów. W 1997 roku zadebiutowała Toyota Prius, pierwszy masowo produkowany samochód hybrydowy. Obecnie na całym świecie japońska firma oferuje 33 takie modele. Oprócz tego Toyota produkuje pojazdy elektryczne, hybrydy plug-in oraz samochody napędzane ogniwami paliwowymi. Zdaniem Toyoty, transport powinien być bardziej zróżnicowany pod względem technologii napędowych niż jest obecnie, aby wykorzystywać zalety poszczególnych rozwiązań w najbardziej korzystnych dla nich warunkach. Dobrym przykładem jest wprowadzenie do miejskich systemów car-sharingu niewielkich elektrycznych pojazdów i-Road i COMS, które uzupełniają sieć transportu publicznego. Jednocześnie Toyota zabiega o popularyzację alternatywnych napędów wśród kierowców, m.in. poprzez szeroki wybór modeli i stałe obniżanie cen. Dobrym przykładem są samochody hybrydowe tej marki, których ceny są zbliżone do cen podobnych samochodów z silnikiem Diesla.
Hybrydy Toyoty w Chinach
W październiku 2015 roku Toyota rozpoczęła w Chinach sprzedaż Corolli Hybrid i Levina Hybrid. Oba modele wykorzystują napędy hybrydowe produkowane w tym kraju. Do marca 2017 roku Toyota sprzedała w Chinach łącznie 90 000 hybrydowych Corolli i Levinów, co stanowi 15 % ich całkowitej sprzedaży na tym rynku. Oba popularne kompakty z napędem plug-in hybrid wejdą do chińskich salonów marki w 2018 roku. Jednocześnie Toyota dąży do wprowadzenia na chiński rynek samochodów elektrycznych.