Wodorowe
Toyota Mirai zdobyła pierwsze miejsce w kategorii Technologie w konkursie What Car? Awards. Wyróżnienie uzyskał także Avensis w kategorii Bezpieczeństwo.
Przyszłość motoryzacji
Toyota Mirai, pierwszy masowy samochód napędzany ogniwami paliwowymi, to najbardziej zaawansowane technicznie seryjne auto na świecie. Jim Holder, dyrektor wydawniczy What Car?, przyznając nagrodę Mirai, powiedział, że jest to „przyszłość motoryzacji”. Równolegle nagrodę otrzymał Hyundai ix35 Fuel Cell, który choć jest mniej nowoczesny i wydajny niż Toyota Mirai, dzieli z japońskim samochodem trudy pionierstwa.
Toyota Mirai zadebiutowała w Wielkiej Brytanii pod koniec 2015 roku. Samochód został kupiony przez kilka brytyjskich firm i instytucji, m.in. przez ekologiczną wypożyczalnię samochodów GreenTomatoCars w Londynie, dzięki której Anglicy mogą osobiście przekonać się, jak to jest jeździć samochodem napędzanym wodorem.
Bezpieczeństwo ponad wszystko – w rozsądnej cenie
Nowoczesna technologia hamowania awaryjnego, ponadprzeciętna ochrona dzieci i nadzwyczajny stosunek wartości do ceny wywarły duże wrażenie na gronie ekspertów, którzy przyznali Toyocie Avensis Touring Sports wyróżnienie w kategorii Bezpieczeństwo w konkursie 2016 What Car? Awards.
Avensis jest standardowo wyposażony w Toyota Safety Sense, pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego, który na co dzień wspomaga już wielu kierowców. System jest już bowiem dostępny w samochodach Toyoty od czerwca 2015 roku. Zestaw pomógł także Avensisowi przejść pomyślnie testy bezpieczeństwa Euro NCAP, w których samochód zdobył 5 gwiazdek.
Japoński sedan uzyskał trzeci najlepszy wynik Euro NCAP w tym roku. Pod względem bezpieczeństwa jest porównywalny z Jaguarem XF oraz XE, choć kosztuje znacząco mniej niż te dwie ekskluzywne limuzyny.
What Car? pochwalił Avensisa za system automatycznego hamowania, który może samoczynnie zatrzymać samochód, jeśli powstaje ryzyko zderzenia z poprzedzającym samochodem. Komisja zwróciła też uwagę, że Avensis jest kompatybilny z najnowszym standardem technologii bezpiecznych fotelików dziecięcych i-size, która jest efektywniejsza w ochronie dzieci w razie uderzenia bocznego i pozwala dłużej montować fotelik tyłem do kierunku jazdy, czyli w najbezpieczniejszej pozycji.
Według What Car? największą zaletą Avensisa jest świetny stosunek wartości do ceny. Tak rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa za tak umiarkowaną cenę to ewenement na rynku. Jurorzy konkursu, m.in. Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, oraz Matthew Avery, dyrektor of Insurance Research w Thatcham Research, wyróżnili Toyotę za jej zaangażowanie w poprawę bezpieczeństwa na drogach.
„Toyota to producent, który daleko wykracza ponad rozwiązania wymagane obecnie przez instytucje sprawdzające bezpieczeństwo pojazdów. Ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy automatyczne hamowanie są dziś szeroko dostępne w większości modeli Toyoty” – powiedział Matthew Avery.
Źródło: blog.toyota.co.uk, awards.whatcar.com, fot. Toyota