Wodorowe
29-02-2016
Wiemy już, że na genewskim salonie samochodowym Lexus zaprezentuje po raz pierwszy hybrydową wersję nowego coupe – LC 500h. Po raz pierwszy w Europie zobaczymy także koncepcyjnego wodorowego Lexusa LF-FC. Zobaczmy, jakie inne przełomowe auta Lexusa debiutowały w Genewie w minionych latach.
W ubiegłym roku sensacją szwajcarskiego salonu była światowa premiera koncepcyjnego subkompaktu Lexus LF-SA. Miejskie autko w formacie 2+2 zaprojektowało europejskie studio ED2, w ciekawy sposób wyrażając aktualną filozofię designu Lexusa L-finesse w niewielkim, ale dobitnie sugerującym radość z jazdy nadwoziu. Ta sama impreza była także sceną dwóch europejskich premier: wyczynowego sedana Lexus GS F z potężnym, pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 477 KM oraz koncepcyjnego kabrioletu coupe LF-C2.
Rok 2014 przyniósł europejską premierę luksusowego coupe Lexus RC i jego wyczynowej wersji RC F. Model RC jest oferowany w Polsce z 245-konnym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności skokowej 2 l oraz z hybrydową jednostką o mocy 223 KM. W Lexusie RC F zastosowano najmocniejszą w historii firmy wolnossącą, pięciolitrową, widlastą ósemkę, która później znalazła zastosowanie we wspomnianym modelu GS F. Po raz pierwszy w świecie zaprezentowano również wyścigowego Lexusa RC F GT3 skonstruowanego z myślą o udziale w zawodach GT3, wykorzystującego silnik, podstawowe elementy zawieszenia i odchudzone nadwozie seryjnego RC F.
W roku 2011 tłumy gości skupiała odświeżona wersja kultowego Lexusa LFA. Supersamochód o kompozytowym nadwoziu wyposażony został w tzw. Nürburgring Package – pakiet rozwiązań zwiększający możliwości auta na torze, m.in. przez poprawę aerodynamiki, zwiększenie mocy potężnego silnika V10 o dodatkowe 10 KM i przyspieszenie działania sześciobiegowej sekwencyjnej skrzyni biegów. Jednak z punku widzenia większości klientów jeszcze ciekawszą nowością był zupełnie nowy Lexus CT 200h – pierwszy w świecie samochód hybrydowy w segmencie luksusowych hatchbacków, łączący znakomitą dynamikę i radość z jazdy z oszczędnością zużycia paliwa i niską emisją niepożądanych substancji.
Co ciekawego pokaże Lexus w tym roku w Genewie oprócz wspomnianych na wstępie premier? Przekonamy się już wkrótce.
Źródło: http://blog.lexus.co.uk