Brytyjski oddział Mitsubishi Motors poinformował, iż burmistrz Londynu Boris Johnson zaprezentował gamę nowego Mitsubishi Outlandera w siedzibie głównej firmy w Tokio.

W uroczystości wzięli również udział Osamu Masuko, prezes i dyrektor zarządzający Mitsubishi, Lance Bradley, dyrektor zarządzający Mitsubishi w Wielkiej Brytanii, a także managerowie wyższego szczebla i pracownicy japońskiej firmy. Outlander PHEV stanowi połowę sprzedaży wszystkich samochodów typu plug-in w Wielkiej Brytanii, dlatego Mitsubishi postrzega ten region, jako jeden z najważniejszych strategicznie rynków na świecie pod względem wprowadzania przełomowych technologii typu ULEV (Ultra Low Emmision Vehicles).

Inicjatywy wprowadzone przez burmistrza, jak utworzenie strefy niskiej emisji spalin w Londynie czy dążenie do wprowadzenia do miasta większej liczby samochodów hybrydowych typu plug-in, przyczyniły się do zwiększenia popularności samochodów niskoemisyjnych i sukcesu Mitsubishi Outlandera PHEV (plug-in hybrid electric vehicle). W związku z tym firma wprowadziła tę nową technologię do Wielkiej Brytanii, przyczyniając się do powstania nowych inwestycji i miejsc pracy. Od czasu wprowadzenia na rynek modelu Mitsubishi Outlander PHEV w 2014 roku, powstało około 400 nowych miejsc pracy, a w ciągu najbliższych 3 lat liczba ta wzrośnie do ponad 1000. Firma inwestuje również w szkolenia, aby uwzględnić wiedzę i umiejętności techniczne wymagane do pracy w tym rozwijającym się sektorze motoryzacyjnym. Nowe miejsca pracy zostały obsadzone przez specjalistów ds. sprzedaży dysponujących wiedzą z zakresu samochodów o ultra niskiej emisji spalin, dodatkowych pracowników w siedzibie głównej firmy w Wielkiej Brytanii, a także osoby zajmujące się przygotowaniem samochodów, które dotrą do strefy końcowego montażu w Portbury (Bristol) - Mitsubishi zainwestowało w ten zakład już 48 milionów funtów.

Pan Osamu Masuko, prezes i dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Corporation, powiedział: "Doceniamy inicjatywy wprowadzone przez burmistrza w Londynie, dzięki którym wzrosło zainteresowanie samochodami o ultra niskiej emisji spalin. Jesteśmy też dumni, że burmistrz Boris Johnson zgodził się zaprezentować nowy model Mitsubishi Outlander PHEV tu w Tokio."

Mitsubishi Outlander PHEV to pięciomiejscowy, niskoemisyjny i oszczędny SUV z napędem na cztery koła. Samochód oferuje ponadto komfortowe właściwości jezdne, płynnie przechodząc z trybu hybrydowego w tryb pracy wykorzystujący wyłącznie energię elektryczną w celu zminimalizowania emisji zarówno podczas jazdy w mieście, jak i drogami szybkiego ruchu. Co ważne, Outlander PHEV zapewnia całkowity zasięg hybrydowy wynoszący około 864 kilometrów - to nieporównywalnie więcej, niż w przypadku samochodów elektrycznych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż Outlander może przejechać do 52 kilometrów na zasilaniu w pełni elektrycznym, co w zupełności wystarczy podczas codziennej eksploatacji, a dodatkowo samochód ładuje się podczas jazdy. Z badań przeprowadzonych przez Mitsubishi wynika, że właściciele tego modelu codziennie ładują akumulatory auta w domu lub w pracy, a w wielu przypadkach w ogóle nie muszą tankować paliwa na stacjach benzynowych. Podczas jazdy Outlander PHEV zachowuje się zupełnie inaczej, niż tradycyjny samochód. Silniki elektryczne zapewniają dużo lepsze przyspieszenie i dynamiczne osiągi, przy czym w kabinie pasażerskiej panuje komfortowa cisza.

Lance Bradley, dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors w Wielkiej Brytanii, powiedział: "Mitsubishi Outlander PHEV wraz dalekosiężną polityką rządu dotyczącą dopłat do aut elektrycznych tworzy rynek sprzyjający pojazdom typu plug-in, które ostatecznie przyczynią się do wyróżnienia Wielkiej Brytanii na tle innych światowych rynków poprzez zapewnienie równowagi pomiędzy niską emisją spalin, przystępną ceną zakupu, ekonomią i praktycznością. Ten nowy model to kolejny krok w kierunku lepszej przyszłości."

Rządowy program dopłat do zakupu aut elektrycznych pozwala firmie Mitsubishi zaoferować model Outlander PHEV w tej samej cenie, co wariant z silnikiem Diesla. Dzięki temu nabywcy mają większą motywację, aby poznać zalety nowej technologii.

Gama nowego Outlandera, która obejmuje również wersję z jednostką wysokoprężną, odzwierciedla najnowszy kierunek stylistyczny w projektowaniu SUV-ów nazwany "dynamic shield" (dynamiczna tarcza). Stylizacja nadwozia Outlandera została po raz pierwszy zaprezentowana w wydaniu koncepcyjnym podczas salonu Paris Motor Show 2014. Obecnie na rynku oferowane jest Mitsubishi Outlander trzeciej generacji. Model ten zapoczątkował światowy segment crossoverów w 2001 roku i od tego czasu sprzedał się w liczbie 1,28 miliona egzemplarzy.

Źródło: informacja prasowa / Mototarget.pl