Na 88. Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, firma Mitsubishi Motors Corporation świętuje dwa debiuty: europejską premierę koncepcyjnego MITSUBISHI e-EVOLUTION i światową premierę nowego Outlandera PHEV 2019, który zostanie wprowadzony na europejski rynek wczesną jesienią.

Nowy Outlander PHEV

W roku 2013 firma MMC wprowadziła na rynek model Outlander PHEV, będący elektryczną hybrydą plug-in SUVa, napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych, który korzystał z 80letniego doświadczenia firmy w dziedzinie napędów na 4WD, 50letnich dokonań w dziedzinie elektromobilności i 30letniego dorobku w budowaniu technologii napędu na wszystkie koła, sprawdzonej podczas zwycięskich startów rajdowych. MMC wyznaczyło nowe standardy, wyprzedzając innych producentów samochodów.

Udoskonalany systematycznie, wspierany pozytywną reakcją rynku, Outlander PHEV z pojazdu dla wybranych użytkowników, zamienił się w podstawowy produkt MMC. Był najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym plug-in w Europie w 2015, 2016 i 2017 roku (Źródło: JATO). Do dziś w Europie sprzedano ponad 100 000 sztuk. Ze skumulowaną globalną sprzedażą ponad 140 000 egzemplarzy, Outlander PHEV jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym SUV-em PHEV na świecie.

Outlander PHEV to obecnie flagowy model MMC, łączący w sobie najnowocześniejsze zdobycze technologiczne koncernu. Technologia PHEV przyniosła przełom w zakresie zasięgu, utrudniającego wcześniej rozwój pojazdów elektrycznych. Outlander PHEV rozwiązał problem emisji i hałasu - najbardziej kłopotliwe kwestie dla samochodów z silnikami Diesla. Jest on również odpowiedzią dla klientów, którzy chcą zwiększyć zasięg swoich podróży samochodem elektrycznym i doświadczać innych przygód, niż ciągłe szukanie stacji ładowania.

Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2019 wzbogacone zostało o systemy nowej generacji z przełomowymi rozwiązaniami w dziedzinie napędów elektrycznych i klasie SUVów. To znacznie więcej SUV-a i samochodu elektrycznego, niż kiedykolwiek przedtem. Wersja debiutująca w Genewie przesuwa technologiczne granice, między innymi dzięki całkowitemu przeprojektowaniu układu napędowego, większej dynamice, bardziej wyrafinowanemu wnętrzu i subtelnej ewolucji stylistycznej:

System PHEV: PHEV 2.0

* Pracująca w cyklu Atkinsona, 2.4-litrowa jednostka zastąpiła wcześniejszą, 2.0-litrową, pracującą w standardowym cyklu Otto. Pozwala uzyskać wyższy moment obrotowy, płynniejszą pracę i lepsze osiągi.

* Wydajność generatora zwiększono o 10%.

* Moc tylnego silnika zwiększono o 10%.

* Pojemność akumulatora trakcyjnego zwiększono o 15%.

* Moc akumulatora trakcyjnego zwiększono o 10%.

Napęd 4WD: Więcej trybów jazdy

Do znanych z poprzednich modeli trybów NORMAL i 4WD LOCK dodano dwa dodatkowe tryby jazdy. Tryb SPORT daje kierowcy bardziej bezpośrednią kontrolę, zapewniając większą przyjemność z jazdy krętymi drogami. Tryb SNOW zapewnia większą pewność na pokrytych śniegiem lub śliskich nawierzchniach.

Styl: Mocny i wyrafinowany

* Zewnętrzny wygląd pojazdu zyskał dzięki długiej liście ulepszeń, jak nowe reflektory LED, prostokątne oprawy świateł przeciwmgielnych, mocniej zarysowana osłona chłodnicy DYNAMIC SHIELD i przedni płat osłony pod silnikiem. Precyzyjnie wykończone, dwubarwne, wieloszprychowe 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz zamontowanie większego tylnego spoilera, dodały autu ostrzejszego i bardziej wyrafinowanego wyglądu.

* Zmiany we wnętrzu pogłębiają wrażenie wysokiej jakości podkreślonej przez pikowaną, skórzaną tapicerkę, zaprojektowane od nowa, profilowane przednie fotele, zmienione przełączniki, nową tablicę przyrządów, nowe wykończenia, tylne gniazda A/C i wiele innych.

Główne specyfikacje*

Długość x Szerokość x Wysokość

(mm)

4695 x 1800 x 1710

Rozstaw osi

(mm)

2670

Rozstaw kół P/T

(mm)

1540/1540

Silnik

Benzynowy, 4-cylindrowy 16-zaworowy DOHC z MIVEC o pojemności 2.4 l, pracujący w cyklu Atkinsona

Silniki elektryczne

Przedni x1, tylny x1

Akumulator trakcyjny

Litowo-jonowy

Pojemność akumulatora

(kWh)

13.8

*Pełne informacje zostaną ujawnione w czasie rynkowej premiery auta

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV) i sygnalizuje gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

Elektryczny SUV o wysokiej wydajności jest ucieleśnieniem nowej strategii marki, wyrażonej sloganem "Drive your Ambition", która jest kwintesencją postępu i dążenia do tworzenia odważnych stylistycznie, inspirujących i nowoczesnych pojazdów, które rozwijają segment SUV-ów napędzanych przez zinegrowany system wykorzystujący silniki elektryczne.

Stylistyka

Opierając się na filozofii "Robust & Ingenious", MMC stworzyło niepowtarzalny, hipnotyzujący projekt, który ucieleśnia wyrazistość, oryginalność i funkcjonalność, wyróżniające pojazdy MMC.

MMC szczyci się długą tradycją sukcesów. Każda wzmianka o Mitsubishi Motors natychmiast powoduje skojarzenia z dzielnością terenową aut tej marki i znakomitym układem kontroli napędu 4WD. MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wznosi te cechy na jeszcze wyższy poziom i dzięki najnowszemu układowi 4WD przejmuje rolę modelu wiodącego pod względem wysokich osiągów i doskonałych własności jezdnych. Linia nadwozia podkreśla mocne osadzenie i kontakt z nawierzchnią wszystkimi kołami, a jednocześnie temperament i zwrotność szybkiego terenowego tourera.

Nadwozie

* Kształt przodu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest próbą świeżego spojrzenia na koncepcję stylistyczną marki Mitsubishi, określaną mianem DYNAMIC SHIELD („DYNAMICZNA TARCZA”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, co subtelnie przypomina, że mamy do czynienia z dynamicznym samochodem z napędem elektrycznym. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców.

* Kiedy obserwujemy auto z boku, przynależność do segmentu SUV-ów podkreślają: atletyczne kształty karoserii na wysokości nadkoli, muskularna sylwetka, charakterystyczne cofnięcie progów w ich środkowej części oraz zdecydowane poziome przetłoczenie biegnące przez bok i wysoki prześwit.

* Krótki zwis przedni i tylny podkreślają zwinność pojazdu. Z kolei muskularne linie nadkoli na czterech rogach bryły pojazdu podkreślają potężny moment obrotowy przenoszony na cztery koła.

* Mocno pochylona przednia szyba i krótkie zwisy nadają sylwetce wyjątkowo dynamiczny profil, którego uzyskanie nie byłoby możliwe bez napędu elektrycznego.

* W masywnej sześciokątnej bryle tyłu nadwozia można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego z legendarnego Pajero – modelu, który do dziś pozostaje esencją SUV-a, jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli terenowych i jednym z najważniejszych rozdziałów w historii marki Mitsubishi.

* Konstrukcja słupka C przypomina element tylnego statecznika odrzutowca. Własności aerodynamiczne poprawiono, dzięki skierowaniu strug powietrza wokół specjalnych profili w tylnych słupkach i dalej, w stronę tylnego zderzaka.

Wnętrze

* Skoro pod maską nie ma dużego silnika spalinowego, projektanci zyskali przestrzeń do realizacji radykalnych wizji nowego kokpitu. Tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. O tym, że kierujący siedzi w Mitsubishi przypomina typowy dla marki poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na dominującą część informacyjno-kontrolną powyżej osi oraz część funkcjonalną poniżej. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy – forma idzie w parze z funkcją, opisując drogę przed samochodem.

* Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę, związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Podczas manewrów w ciasnej przestrzeni, kierowca doceni widok z kamery śledzącej obraz okolic przednich kół, który zapewnia precyzję parkowania, jakiej wcześniej nie doświadczył.

* Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność dookoła, niemal na obszarze 360 stopni, co daje wrażenie, że kierowca siedzi raczej za sterami myśliwca, niż samochodu.

Rozwiązania konstrukcyjne

* Napęd elektryczny EV: MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzany silnikami elektrycznymi zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Silniki są zasilane z systemu akumulatorów o wysokiej pojemności, co zapewnia bardzo szybkie i niezwykle płynne przyspieszanie, którym samochody elektryczne górują nad pojazdami z silnikami spalinowymi. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo dużą stabilność w czasie jazdy.

* Napęd 4WD: Wyjątkową dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring). Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control), będący unikalnym rozwiązaniem MMC. Uzyskano znacznie lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Hamulce MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT błyskawicznie i precyzyjnie kontrolują napęd oraz prędkość pojazdu dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom, które zajęły miejsce konwencjonalnych zacisków hydraulicznych. Efekt i skuteczność ich działania daje się odczuć już przy niewielkich prędkościach, gdy siły G są jeszcze niewielkie. Bez względu na to czy jazda odbywa się w mieście, na autostradzie, czy na krętych drogach lokalnych, zachowanie pojazdu z pełnym napędem elektrycznym zawsze charakteryzuje dynamika, precyzja i pewne trzymanie się drogi, które idealnie odzwierciedla intencje kierowcy.

* Sztuczna inteligencja (AI): Mózgiem MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI), który znacząco zwiększa możliwości kierującego pojazdem. Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System w niezauważalny sposób dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów prowadzącego, wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność jego działań. Jednocześnie, dzięki ułatwieniu kierowania pojazdem i podniesieniu bezpieczeństwa, sama przyjemność prowadzenia osiąga zupełnie inny wymiar. Z kolei specjalna funkcja nauczyciela umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie wiedzy osobie za kierownicą i w ten sposób bardzo dyskretne zwiększanie umiejętności kierowcy. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu, kierowcy o różnym poziomie umiejętności szybko odkrywają, że prowadzony przez nich samochód zachowuje się dokładnie tak, jak sobie tego życzą i bardzo szybko przekonują się, że prowadzenie samochodu może sprawiać jeszcze większą przyjemność.

Kamienie milowe

W ciągu ostatnich lat globalny przemysł samochodowy zaczął wykorzystywać elektromobilność jako wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi, opracowując samochody koncepcyjne i tworząc sojusze, by przyspieszyć postęp prac, jakich wymaga osiągnięcie postępu, zarówno w zakresie akumulatorów, komponentów układu napędowego, jak i elektroniki.

Jednak dla Mitsubishi Motors Corporation (MMC) elektromobilność od dawna była składową podstawowej działalności firmy, głęboko zakorzenioną w jej filozofii badawczo-rozwojowej, czego dowodem jest rozpoczęcie prac nad pojazdami elektrycznymi (EV) już w październiku 1966 roku.

W tym sensie dzisiejszy Outlander PHEV jest najnowszym produktem z długiej listy elektrycznych pojazdów Mitsubishi, a także początkiem całej gamy pojazdów łączących architekturę SUV ze zelektryfikowanym układem napędowym, czy to w pełni elektrycznym, czy też opartym na takim układzie rozwiązaniem hybrydowym z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV) opracowanym przez MMC.

Mitsubishi Outlander PHEV jest rozwiązaniem unikalnym w całej branży, korzystającym z zalet architektury opartej na napędzie elektrycznym EV, poczynając od znacznej redukcji masy (a tym samym sprawności energetycznej), do bezproblemowego działania, sprawnego pakowania, standardowo dostępnych różnych metod ładowania akumulatorów (w ruchu, regeneracyjnego, użycia trybu ładowania, ładowania z domowego gniazdka, szybkiego ładowania), zerowej emisji spalin w codziennym użytkowaniu (w większości przypadków) i ograniczonej emisji w czasie długodystansowych podróży, nie wspominając o pełnej kompatybilności z dopiero wprowadzanymi inteligentnymi ekologicznymi systemami elektrycznymi, w tym inteligentnymi sieciami V2G (samochód - sieć) / V2H (samochód - dom). To wszystko składa się na zestaw rozwiązań stopniowo opracowywanych przez Mitsubishi od 1966 roku …

1966 / 1971 – Elektryczne początki

W latach 60. XX wieku nastąpił gwałtowny wzrost liczby prywatnych samochodów. W latach siedemdziesiątych towarzyszyło temu coraz większe natężenie ruchu samochodowego w obszarach miejskich, co doprowadziło do wzrostu liczby wypadków i bardzo dużego natężenia ruchu. Ponadto szkody powodowane przez emisję spalin i hałasu stały się poważnym problemem społecznym. Samochody elektryczne EV o zerowej emisji zaczęły być postrzegane jako sposób redukcji i zapobiegania zanieczyszczaniu środowiska.

W 1966 r. Firma Mitsubishi Heavy Industries (MHI) podpisała umowę z Tokyo Electric Power Company, której celem była wspólna "Budowa i testowanie prototypowego pojazdu elektrycznego z wykorzystaniem ulepszeń w aktualnie dostępnej technologii akumulatorowej."

W tym samym czasie MHI prowadziło współpracę z Mitsubishi Electric i Japan Storage Battery Co., Ltd. (dzisiaj GS Yuasa Corporation*) w dziedzinie rozwoju miejskiego samochodu przyszłości i specjalnych pojazdów usługowych, które pomogłyby zapobiegać zanieczyszczeniu miast.

Po ukończeniu prototypu, w maju 1971 roku, nowo wydzielona firma MMC dostarczyła dziesięć pojazdów elektrycznych typu E12 (Minica Van) dla Tokyo Electric. Były to pojazdy zbudowane w oparciu o standardowe małe samochody dostawcze, zasilane z akumulatorów kwasowo-ołowiowych, osiągające prędkość maksymalną 80 km/h.

Następnie firma MMC dostarczyła pojazdy elektryczne oparte na Minica Van, Minicab Van, Minicab Truck i Delica Van japońskim firmom energetycznym. Ten pionierski program badawczy EV z 1971 roku wyznaczył kierunek, który był kontynuowany w wielu kolejnych programach prowadzonych w ciągu następnych trzydziestu lat, stanowiących fundament, na którym powstały samochody
i-MiEV i Outlander PHEV, będące odpowiedzią na wyzwania, jakie stoją przed całym światem.

1987 / 2007 – Sportowe połączenie z 4WD

Wśród najbardziej charakterystycznych dla Mitsubishi Motors zaawansowanych rozwiązań technicznych, szczególne miejsce zajmuje system Super-All Wheel Control (S-AWC), który dzięki ewolucji przepisów dotyczących sportów motorowych, mógł zaistnieć w rajdach, wykorzystując ponad 80 lat doświadczeń Mitsubishi w rozwijaniu napędu pojazdów na wszystkie koła – od modelu PX33 z 1936 roku, poprzez lifestylowego Pajero z 1982 roku i jego 12 zwycięstw w Rajdzie Dakar, aż po wyznaczającego nowe granice możliwości technicznych takich napędów Galanta VR4 z 1987 roku.

Dzięki swoim sukcesom zespół uczestniczący w rajdowych mistrzostwach świata WRC z modelami Galant VR4, a później Lancer Evolution, zapewnił możliwość rozwoju zaawansowanych rozwiązań technicznych, które firma MMC ponownie wprowadziła do modeli seryjnych, czyniąc z terminu "all-wheel control" jeden z najważniejszych wyróżników marki Mitsubishi. Tak wyglądała droga prowadząca do dzisiejszego Outlandera PHEV. Krótko mówiąc, „Super-All Wheel Control” (lub "S-AWC") można rozumieć jako bogaty pakiet rozwiązań technicznych obejmujący różne interpretacje tej samej zasady: niezależnie od samochodu, zawsze ma on zarządzać siłami napędowymi i siłami hamowania każdego z czterech kół, poprzez regulację rozdziału momentu obrotowego między przednią i tylną osią, jak również między koła lewej i prawej strony pojazdu.

1994 / 2009 – Strategiczny (elektryczny) zwrot

Kontynuując badania i rozwój akumulatorów, silników elektrycznych i innych głównych podzespołów samochodów elektrycznych, szczególne zainteresowanie MMC już na wczesnym etapie rozwoju wzbudziły ogniwa litowo-jonowe, charakteryzujące się wyższą gęstością energii i mocą wyjściową w porównaniu do konwencjonalnych rodzajów baterii.

Zachęcona przepisami dotyczącymi pojazdów o zerowej emisji spalin (ZEV) wprowadzonymi w amerykańskim stanie Kalifornia w 1990 roku, firma MMC w 1994 roku zdecydowała się opracować hybrydowy samochód elektryczny MITSUBISHI HEV z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatora litowo-jonowego wyprodukowanego przez Mitsubishi Chemical Corporation.

Przeskakując dwanaście lat, gdy firma MMC była pewna, że będzie w stanie skomercjalizować akumulatory litowo-jonowe, silnik i inne krytycznie ważne rozwiązania niezbędne w samochodach elektrycznych, korporacja ogłosiła w październiku 2006 roku rozpoczęcie projektu "i MiEV" (pisanego jeszcze bez myślnika), który ostatecznie doprowadził do modelu "i-MiEV" (już z myślnikiem), pierwszego seryjnego pojazdu elektrycznego oferowanego przez jedną z dużych firm motoryzacyjnych w ramach standardowej gamy modelowej.

W lipcu 2009 roku firma MMC rozpoczęła sprzedaż modelu i-MiEV klientom flotowym, a następnie w 2010 roku, zgodnie z harmonogramem, wprowadziła ten samochód do standardowej oferty, najpierw w Japonii, a następnie na wybranych rynkach globalnych. Wysiłek ten nie pozostał niezauważony, czego dowodem był tytuł "Najbardziej Zaawansowanego Technicznie Samochodu”, który i-MiEV otrzymał w konkursie "Japoński Samochód Roku 2009/2010", nie licząc wielu innych wyróżnień przyznanych tej konstrukcji.

2009 / 2012 – Od EV do PHEV

Niemal równolegle do projektu elektrycznego samochodu "i MiEV", w ośrodku badawczo-rozwojowym MMC w Okazaki w pobliżu Nagoi prowadzono bez rozgłosu jeszcze bardziej ambitne przedsięwzięcie, którego wynikiem było skonstruowanie dużego, ładowanego z zewnątrz hybrydowego elektrycznego SUV-a z napędem 4WD.

Prace przyspieszyło skorzystanie z kilku ambitnych rozwiązań opracowanych na potrzeby programu i-MiEV (w tym z wysoce zaawansowanego systemu operacyjnego "MiEV OS" opracowanego przez MMC - elektronicznego mózgu samochodu), dzięki czemu kolejny przełomowy samochód po raz pierwszy pojawił się na Tokyo Motor Show 2009 jako Concept PX-MiEV, a dwa lata później w tym samym miejscu pokazano jego następcę Concept PX-MiEV II. Oba samochody koncepcyjne były zapowiedzią nadchodzącej produkcji seryjnej modelu Mitsubishi Outlander PHEV.

Podczas gdy Concept PX-MiEV II odbywał tourne po światowych salonach samochodowych, przedprototypy Outlandera PHEV były poddawane intensywnym testom wytrzymałościowym i pracom rozwojowym w Japonii, kryjąc się w nadwoziach standardowego, wychodzącego już z produkcji Outlandera drugiej generacji.

Ostateczny wynik tych prac pojawił się na Salonie Samochodowym w Paryżu w 2012 roku, jako światowa premiera Mitsubishi Outlandera PHEV, pierwszego hybrydowego elektrycznego samochodu SUV z dwoma silnikami elektrycznymi, oferowanego przez dużą firmę motoryzacyjną w standardowej gamie modelowej.

Outlander PHEV wyróżniał się (co do dzisiaj się nie zmieniło) spośród wszystkich innych hybrydowych rozwiązań typu plug-in wykorzystaniem podstawowej architektury samochodu elektrycznego (drive-by-wire, brak skrzyni biegów) zamiast niewielkiego silnika elektrycznego „dołożonego” za silnikiem spalinowym.

2012 / 2018 – Pasmo sukcesów

Dzięki intensywnym wysiłkom, Mitsubishi Outlander PHEV wszedł na rynek już kilka miesięcy później (styczeń 2013 w Japonii, październik 2013 w Europie), osiągając łączny wynik 50.000 samochodów sprzedanych w Europie już w roku 2015. W tym samym roku samochód wziął udział w terenowym rajdzie Baja Portalegre rozgrywanym w Portugalii. W międzyczasie samochód otrzymał nagrodę "RJC Technology of the Year 2014" przyznawaną przez japońską konferencję naukowców i dziennikarzy motoryzacyjnych (RJC).

W ciągu ostatnich czterech lat Mitsubishi Outlander PHEV wypracował sobie trwałą pozycję rynkową ze 100.000 samochodów sprzedanych w Europie w tym czasie, stając się najlepiej sprzedającym się hybrydowym pojazdem typu plug-in w Europie (uwzględniając wszystkie segmenty) w latach 2015, 2016 i 2017. Rynkowy debiut w Ameryce Północnej miał miejsce w grudniu 2017 roku.

Obecnie Outlander PHEV, będąc w pełni funkcjonalnym samochodem SUV i jednocześnie pełniąc rolę bezemisyjnego samochodu elektrycznego, z samochodu będącego na rynku techniczną atrakcją dla pierwszych klientów, zmienił się we flagowy, a nawet podstawowy samochód flot korporacyjnych, torując drogę dla SUV-ów MMC nowej generacji.

Wśród gorących w Europie debat na temat przyszłości silników Diesla i bardziej ogólnie, miejsca samochodu w społeczeństwie, globalna premiera najnowszej generacji Mitsubishi Outlandera PHEV 2019 na Genewskim Salonie Samochodowym 2018 potwierdza ambicję Mitsubishi Motors, by przedstawiać nowe, ambitne propozycje tym, którzy gotowi są przesiąść się do samochodów przyszłości już dzisiaj.

Źródło: Mitsubishi/Mototarget.pl