Technika
Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej tradycji gościnności Omotenashi, ale również zaawansowany i specjalnie zaprojektowany system audio.
Wydajne wieloprocesorowe systemy audio, które dostępne są w najnowszych samochodach klasy premium oferują nie tylko genialną wręcz jakość dźwięku, ale równocześnie stanowią integralną część rozbudowanego systemu informacyjnego. W bardzo wielu przypadkach za projekt integracji samochodu z systemem audio odpowiada znany producent. W przypadku Lexusa jest to znana każdemu audiofilowi firma Mark Levinson. Powstała ona w 1972 roku, a współpraca z japońskim producentem luksusowych samochodów trwa od 2000 roku.
Nowy Lexus LS również został wyposażony w system przygotowany przez specjalistów z Mark Levinson. W kabinie wykorzystano nowe metody tłumienia dźwięku - należy do nich system aktywnego tłumienia hałasu ANC (Active Noise Control), który niweluje hałas przez emitowanie z głośników dźwięków o przeciwnej fazie. Dzięki temu wnętrze auta stało się ciche i relaksujące.
Mark Levinson QLI Reference 3D Surround wykorzystuje zestaw 24 wysokowydajnych głośników rozmieszczonych w 16 miejscach kabiny i 16-kanałowy wzmacniacz Mark Levinson Reference.
Technologia QLI rozdziela różne źródła dźwięku – wokale, instrumenty i dźwięki tła, budujące przestrzeń – na oddzielne strumienie, podobnie jak w oryginalnej aranżacji. Są one następnie miksowane, by zrekonstruować pełne, trójwymiarowe środowisko dźwiękowe.
Nie tylko odpowiednio zaprojektowana kabina i system audio wpływają na odbiór słuchanej muzyki. W uzyskaniu odpowiedniej ciszy pomagają również koła redukujące hałas. Obręcze o średnicach 20 cali mają wewnątrz komorę rezonansową z otworem, dzięki czemu tłumią szum powietrza wytwarzany przez opony. Szum ten powstaje w efekcie deformacji opony podczas toczenia, która wywołuje drgania znajdującego się wewnątrz niej powietrza. W przypadku nowych kół fale dźwiękowe trafiają przez otwór do komory rezonansowej, gdzie ich ciśnienie akustyczne rozpraszane jest w postaci ciepła. Konstrukcja nowych kół odznacza się także większą sztywnością i mniejszą masą.