Technika
08-06-2018
Kanadyjska firma analityczna Vincentric uznała Lexusa za markę o największej wartości w segmencie luksusowych SUV-ów i crossoverów pod względem opłacalności posiadania, zaś pięć modeli Lexusa zajęło najwyższe miejsca w swoich segmentach. W siedmiu kategoriach zwyciężyły modele Toyoty, która została uhonorowana tytułem najlepszej marki w segmencie SUV-ów, crossoverów i vanów.
Nagrody Vincentric Best Value in Canada przyznawane są za najniższe całkowite koszty posiadania samochodu w danym segmencie, wyliczone przez analityków Vincentric za pomocą precyzyjnego modelu statystycznego.
Najlepszy wśród luksusowych crossoverów okazał się już po raz trzeci światowy bestseller Lexus NX 300, a jego hybrydowa wersja NX 300h zwyciężyła w segmencie luksusowych crossoverów z napędem hybrydowym. Większy Lexus RX350 zajął po raz drugi pierwsze miejsce w kategorii crossoverów średniej wielkości. Bardzo popularny za oceanem sedan z przednim napędem Lexus ES 350 zdobył laur w segmencie samochodów średniej wielkości, a wprowadzany właśnie na rynki europejskie Lexus ES 300h zwyciężył w kategorii luksusowych samochodów hybrydowych. Marka Lexus zdobyła tytuł najlepszej w segmencie SUV-ów i crossoverów.
Rewelacyjne wyniki uzyskała także marka Toyota. Po raz szósty w kategorii hybryd zwyciężył flagowy model Prius. Najlepszy wśród aut średniej wielkości okazał się bestsellerowy sedan Camry, a w kategorii subkompaktowych SUV-ów i crossoverów zwyciężyła popularna Toyota C-HR. Najlepsze w swoich kategoriach były też cztery modele niedostępne w Polsce – średnie crossovery 4Runner i Highlander Hybrid, duży SUV Sequoia i pickup Tacoma (oba po raz siódmy z rzędu).
Podczas opracowywania rankingu przeanalizowano ponad 2400 różnych wersji samochodów z rocznika modelowego 2018. Zwycięzców rankingu w poszczególnych kategoriach wyłoniono za pomocą modelu statystycznego, obliczając całkowite koszty posiadania z uwzględnieniem ośmiu czynników: utraty wartości, opłat i podatków, finansowania, kosztów paliwa, ubezpieczeń, serwisu, kosztów alternatywnych i napraw.
W Polsce kompaktowy crossover Lexus NX sprzedawany jest w wersji NX 300 z turbodoładowanym, dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM oraz NX 300h z hybrydową jednostką napędową o łącznej mocy 197 KM. Model RX to największy dostępny w Polsce SUV Lexusa, oferowany z analogicznym jak w NX 300 silnikiem benzynowym oraz w wersji RX 450h z hybrydowym napędem o łącznej mocy 313 KM. Lexus ES oferowany będzie w hybrydowej wersji 300h o łącznej mocy 218 KM.