Mazda prezentuje w Genewie dwie wyjątkowe gwiazdy: koncept Mazda RX-VISION wyposażony w silnik rotorowy oraz Mazdę3 w wersji ekologicznej.

Debiutująca w Genewie Mazda RX-VISION jest wizją nowego sportowego auta tej marki. Samochód będący wyrazem interpretacji filozofii stylistycznej KODO, która stara się uchwycić duszę ruchu nawet w nieporuszającym się pojeździe, zawdzięcza swoją „przyczajoną” sylwetkę niewielkiemu silnikowi z tłokiem obrotowym SKYACTIV-R.

Model, który w styczniu otrzymał nagrodę dla „Najpiękniejszego Samochodu Koncepcyjnego Roku” na Międzynarodowym Festiwalu Motoryzacyjnym w Paryżu, jest dowodem dążenia Mazdy do doskonałości w zakresie projektowania lekkich samochodów sportowych z tylnym napędem oraz wykorzystywania potencjału silników rotorowych.

Mazda3 zyskuje najbardziej oszczędny silnik - SKYACTIV-D 1.5. Podobnie jak pozostałe silniki z linii SKYACTIV, jednostka charakteryzuje się bardzo niskim stopniem sprężania. SKYACTIV-D 1.5 o mocy 105 KM uzyskuje maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy zużyciu paliwa wynoszącym 3,8 l/100 km i emisji CO2 utrzymującej się poniżej 100 g/km w cyklu mieszanym.

Nową cechą silnika SKYACTIV-D 1.5 montowanego obecnie w modelach Mazda CX-3 i Mazda2 jest „naturalny tłumik dźwięku”, który dodatkowo wygłusza stukanie silnika Diesla poprzez tłumienie drgań na tłokach.

Nowa wersja Mazdy3, dostępna już w państwach z ruchem lewostronnym, ma pojawić się w sprzedaży na pozostałych rynkach europejskich na wiosnę.

 

Źródło: Mazda, informacja prasowa / Mototarget.pl