Technika
Na wystawie Auto China 2016 w Pekinie, Audi prezentuje nowy, zaprojektowany na bazie SUV-a Audi Q3, studyjny pojazd koncepcyjny: Audi connected mobility concept.
Samochód ten jest emanacją sportowej i wielofunkcyjnej mobilności przeznaczonej dla megametropolii o dużym natężeniu ruchu i drogowych ograniczeniach. Tę lifestylową koncepcję, stworzoną w Audi Research & Development w Pekinie, dopasowano do rynków z rosnącym stopniem urbanizacji, takich jak Chiny i przeznaczono ją przede wszystkim dla młodych, poszukujących kierowców.
Z tylnym zderzakiem samochodu zintegrowano wielofunkcyjny longboard – długą, elektrycznie napędzaną deskorolkę (1,05 m długości). W związku z tym, że znajduje się ona w tym właśnie miejscu, można ją łatwo odczepić i ponownie zamontować. Aby była zawsze gotowa do użytku, jej elektryczny silnik jest ładowany za każdym razem, gdy jest wczepiona w zderzak pojazdu. Longboard zbudowano z wysokiej jakości materiałów, włókien węglowych i aluminium.
System infotainment tego studyjnego pojazdu koncepcyjnego jest sprzężony z kalendarzem smartfona danego użytkownika. Zależnie od celu i planowanego czasu przybycia, system na podstawie zbieranych w czasie rzeczywistym informacji o ruchu drogowym, oblicza najszybszy sposób poruszania się. Jeśli do celu mielibyśmy szybciej dotrzeć na longboardzie, to system sugeruje zjazd samochodem na znajdujący się w pobliżu parking, tak by kierowca mógł kontynuować swoją podróż na elektrycznej deskorolce. Dane nawigacji są synchronizowane z aplikacją Audi MMI connect App na smartfonie użytkownika, która po opuszczeniu samochodu dalej prowadzi do wybranego celu.
Akumulator wielofunkcyjnego longboardu ma zasięg ponad 12 km, przy prędkości maksymalnej 30 km/h. Deskorolka ma trzy tryby jazdy. W trybie „Scooter” wskazującego drogę smartfona można przymocować do rozkładanej kierownicy. Prędkość jest regulowana za pomocą pilota na jej prawym ramieniu. Na kolumnie kierownicy można wygodnie umocować plecak. Gdy kierownica w trybie „Sport” jest złożona, to kierowca reguluje prędkość za pomocą pilota trzymanego w ręku.
W trzecim trybie longboard służy jako środek transportu dla bagażu lub zakupów. Połączony bezprzewodowo ze smartfonem lub smartwatchem, podąża za swoim właścicielem.
Bazą studyjnego pojazdu koncepcyjnego jest Audi Q3, na potrzeby chińskiego rynku produkowany lokalnie. W roku 2015, w Państwie Środka sprzedano ponad 70 tysięcy egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a premium. Audi Q3 zajmuje w swoim segmencie pierwsze miejsce na tym rynku.
Źródło: Audi, informacja prasowa / Mototarget.pl